پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024 ساعت ×
عاقبت کارخانه فولاد یاسوج چه خواهد شد؟
23 آذر 1400 - 9:51
شناسه : 21765
مدیر مالی و اداری کارخانه فولاد نورد میلان جم یاسوج گفت: این کارخانه پس از دو سال تعطیلی مجدد فعال شد، اما بدهی آن به شرکت برق منطقه‌ای خوزستان، فولاد بویراحمد را به سمت تعطیلی می‌کشاند.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، حدود ۲۰۰ نفر از کارگران مدیر مالی و اداری کارخانه فولاد نورد میلان جم یاسوج مقابل استانداری تجمع کردند و خواستار رسیدگی مسئولان ارشد استان و کشوری به مطالبه‌شان شدند.

نصیب‌الله پالیز مدیر مالی و اداری کارخانه فولاد نورد میلان جم یاسوج، اظهار داشت: گردهمایی کارگران کارخانه فولاد مسالمت‌آمیز و در راستای منویات مقام معظم رهبری که امسال را سال «تولید؛ پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» نامیدند و در جهت سیاست‌های رییس جمهور مبنی بر اینکه هیچ مانعی نباید باعث شود چرخ صنعت از حرکت بیفتد، انجام شد.

وی با بیان اینکه این گردهمایی کاملا خودجوش است، افزود: بدهی جاری کارخانه به شرکت برق منطقه‌ای خوزستان معادل سه میلیارد تومان است که متاسفانه نپرداختن آن منجر به قطع برق برای چندمین بار در سال ۱۴۰۰ شد.

مدیر مالی و اداری کارخانه فولاد نورد میلان جم یاسوج، گفت: این کارخانه برای بیش از ۲۳۰ نفر نیروی مستقیم و دو هزار نفر اشتغال غیرمستقیم ایجاد کرده است، ضمن اینکه مجموعه‌های دیگری داریم که به این کارخانه وابسته هستند.

پالیز بیان کرد: اینجا جمع شدیم تا دست نیاز به سوی استاندار و مسئولان استان دراز کنیم؛ چراکه در مقابل زیادخواهی و باج‌خواهی دستگاه‌های دولتی کم آورده‌ایم و زنگ خطری است که بگویم کارخانه تعطیل با این شرایط دیگر فعالیت نمی‌کند.

وی ادامه داد: کارخانه فولاد یاسوج پس از دو سال تعطیلی مهرماه سال گذشته به بهره‌برداری رسید و خوشحال بودیم که واحد به چرخه تولید بازگشت، اما اکنون این حال و روز کارخانه است.

مدیر مالی و اداری کارخانه فولاد نورد میلان جم یاسوج تصریح کرد: سال‌های سال است که کارخانه‌های استان تحت ناآگاهی و باج‌خواهی مدیران له شده‌اند. در تمام استان کهگیلویه و بویراحمد تنها دو کارخانه سیمان و یک کارخانه فولاد فعال است.

پالیز با بیان اینکه اشتغال نسبی موجب توسعه نسبی و باعث می‌شود در تولید ناخالصی ملی و استانی سهیم باشیم، تاکید کرد: از رسانه‌ها، استاندار و مسئولان می‌خواهیم به داد این کارخانه برسند. اگر درب کارخانه بسته شود سرمایه‌گذار حاضر نمی‌شود با شرایط موجود کار کند؛ چراکه کارخانه برای همیشه بسته خواهد شد.

وی یادآور شد: در حال حاضر تمام محصولات این کارخانه فروش داخلی است، چشم‌اندازی تعریف شده بود برای صادرات تیرآهن، شمش، ورق و خط آهنی، اما با این شرایط، صادرات که محقق نمی‌شود هیچ! کارخانه تعطیل و کارگران بیکار می‌شوند.

تلاش برای رفع مشکلات فولاد یاسوج

احسان عسکری معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در همین خصوص اذعان داشت: ۳۰۰ کارگر کارخانه فولاد یاسوج در آستانه بیکار شدن هستند. مشکل عمده این کارخانه با برق خوزستان است که در حال رایزنی هستیم، اما مشکلات مالیاتی، گاز و تامین اجتماعی وجود دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: هشدار می‌دهم تولید خط قرمز ما است حریم تولید باید حفظ شود در حال رایزنی با برق خوزستان برای اتصال برق هستیم، اما از مسئولان می‌خواهم اجازه ندهند این مسائل و مشکلات برای واحدهای تولیدی ایجاد شود.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.