چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
صفحه اصلی » گروه » خبر » مس
حرکت جهادی سونگون از تولیدات دانش‌بنیان
07 اردیبهشت 1401 - 11:44
شناسه : 27093
معاون بازرگانی منطقه آذربایجان صنایع مس و عضو هییت‌مدیره شرکت خدمات بازرگانی معادن و فلزات غیرآهنی، گفت: طی ۱۰ سال اخیر، بالغ بر هفت هزار قطعه مورد استفاده مجتمع مس سونگون در کارگاه‌های ساخت‌فناور و دانش‌بنیان بومی‌سازی شده است.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی شرکت مس سونگون
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، سخاوت خیرخواه، معاون بازرگانی منطقه آذربایجان صنایع مس و عضو هییت‌مدیره شرکت خدمات بازرگانی معادن و فلزات غیر آهنی، در ارتباط با اینکه بازرگانی مس از دپارتمان خرید عبور کرده و در کارگاه‌های ساخت فناور و دانش‌بنیان به دنبال تامین قطعات از طریق ساخت داخل است، اظهار داشت: در سال ۱۴۰۰، به تعداد پنج هزار و ۶۰۵ آیتم کالا، برای تامين نياز خط توليد مجتمع مس سونگون از طريق شركت خدمات بازرگانی معادن و فلزات غير آهنی خريداری و اين كالاها به میزان ۹۹ هزار تن در قالب ۶ هزار و ۴۲۹ کامیون و یا محموله بار به سونگون ارسال شده است.

وی افزود: طی سال ۱۴۰۰، برای سونگون یک هزار و پنج قطعه از محل ساخت داخل تامین شده كه اين عملكرد درخشان تامين اقلام از منطقه، نشان می‌دهد سهم ساخت منطقه آذربایجان از ۱۲ درصد در سال ۱۳۹۵، به ۵۷ درصد در سال ۱۴۰۰ رسید.

معاون بازرگانی منطقه آذربایجان صنایع مس و عضو هییت‌مدیره شرکت خدمات بازرگانی معادن و فلزات غیر آهنی، گفت: مجتمع مس سونگون، حركت جهادی ساخت داخل را از سال ۱۳۹۱ شروع كرده و طی ۱۰ سال اخير هفت هزار و ۱۵۴ قطعه و تجهيز مورد نياز خود را از طريق ساخت داخل تامين كرده است.

خیرخواه، گفت: اواخر سال ۱۳۹۸، با سياست‌گذاری، استفاده از ظرفيت شركت‌های دانش‌بنيان و فناور را در دستور ويژه كارگروه توسعه ساخت داخل قرار داده و طی اين حركت جهادی، یک هزار و ۱۵۱ آيتم، كالای خريد خارجی را در فرايند مهندسی معكوس، ساخت و تامين داخلی وارد كرده كه تاکنون ۶۵ درصد اين قطعات به همت مهندسان داخلی و وحدت مهندسی در تيم فنی و بازرگانی در داخل، ساخته و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: همكاری با شركت‌های دانش‌بنيان، مراكز رشد، پارک‌های علم و فناوری، دانشگاه‌ها و شركت‌های صنعتی سازنده قطعات، با استراتژی تمركز بر منطقه، جزو برنامه‌های كليدی و محوری بازرگانی سونگون قرار دارد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.