چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
عدم تحقق اهداف شهرک فولاد اشکذر
28 تیر 1400 - 12:28
شناسه : 15268
معاون عمرانی استاندار یزد در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان گفت: شهرک فولاد اشکذر با هدف توسعه صنایع تکمیلی فولاد پایه‌گذاری شد، اما متاسفانه به جای ایجاد صنایع ماشین‌سازی و قطعه‌سازی، کارخانه‌های تولید شمش فولاد در این استان توسعه یافت.
ارسال توسط : منبع : خبرگزاری مهر
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، محسن صادقیان معاون عمرانی استاندار یزد با اشاره به فعالیت صنایع بزرگ فولادی در این استان، اظهار داشت: در خصوص شکل‌گیری صنایع تکمیلی و پایین‌دستی فولاد آلیاژی در استان همیشه تاکید شده است. اما عملا در تحقق این امر اقدامی صورت نگرفت. لذا باید با حمایت از قطعه‌سازان و ماشین‌سازان، فرصت ایجاد ارزش‌افزوده و بهره‌وری لازم از این صنعت پایه و مهم فراهم می‌شد. اما به دلیل ایجاد زیرساخت‌های موجود، این اتفاق رخ نداد.

وی افزود: شهرک فولاد اشکذر با هدف شکل‌گیری صنایع تکمیلی و پایین‌دستی فولاد آلیاژی پایه‌گذاری شده بود. اما متاسفانه طی سال‌های گذشته به جای ایجاد صنایع ماشین‌سازی و قطعه‌سازی که بیشترین ارزش‌افزوده را به همراه دارند، کارخانه‌های تولید شمش فولاد شکل گرفت.

معاون عمرانی استاندار یزد، گفت: هم‌اکنون تعداد زیادی از کارخانه‌های قطعه‌سازی در دیگر استان‌های کشور از محصولات فولاد آلیاژی استان یزد استفاده می‌کنند و در ارزش‌افزوده این صنعت منتفع هستند. لذا در نهایت قطعات ساخته شده برای مصرف دوباره، به استان برمی‌گردد.

صادقیان بیان کرد: اکنون در استان مرکزی از آلیاژ فولاد یزد برای تولید میلگرد مصرفی در پروژه‌های راه‌آهن استفاده می شود و میلگرد تولید شده برای تولید تراورس مصرفی در خطوط راه‌آهن مجدد به استان منتقل می شود، در حالی که ارزش افزوده این محصول در تولید میلگرد آن است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: همه باید با حمایت و پشتیبانی برای واگذاری زمین و تسهیلات به این صنایع گام بردارند تا بستر لازم برای ایجاد و استقرار در این حوزه فراهم شود.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.