چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
عدم سرمایه‌گذاری مناسبی در حوزه اکتشافات عمقی معادن سمنان
14 آذر 1400 - 11:30
شناسه : 21347
سرپرست معاونت امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: سرمایه‌گذاری مناسبی در حوزه اکتشافات عمقی و همچنین فراوری مواد معدنی در این استان انجام نشده است.
ارسال توسط : منبع : خبرگزاری فارس
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، علی‌اکبر علیخانی سرپرست معاونت امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان در حاشیه بازدید از معادن شهرستان دامغان، اظهار داشت: توسعه و احداث واحدهای فراوری عامل مهمی در جلوگیری از خام‌فروشی مواد معدنی و ایجاد ارزش‌افزوده در بخش معدن است که در صورت تحقق این موضوع، نقش مهمی در رشد اقتصادی استان خواهد داشت.

وی با بیان اینکه استان سمنان از نظر مواد معدنی دارای تنوع قابل‌توجه ذخایر غنی است، از وجود بیش از ۳۸ نوع ماده معدنی در این استان خبر داد و افزود: استان سمنان در برخی از مواد معدنی مانند گچ، نمک و سلستین در کشور دارای رتبه برتر است و بخش اعظمی از این مواد در استان سمنان استخراج می‌شود.

سرپرست معاونت امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان، گفت: شرق استان در حوزه مواد معدنی فلزی و غرب استان در زمینه مواد معدنی غیرفلزی دارای پتانسیل خوبی است و اقدامات مناسبی در زمینه احداث واحدهای فراوری مواد معدنی فلزی در شهرستان‌های دامغان، شاهرود و میامی انجام‌شده چند واحد نیز به مرحله تولید رسیده‌اند.

علیخانی بیان کرد: با فراوری مواد معدنی ارزش‌افزوده و اشتغال‌زایی افزایش می‌یابد که تحقق این امر مستلزم تامین زیرساخت‌های موردنیاز بخصوص در زمینه تامین برق و آب موردنیاز است.

وی مهم‌ترین چالش‌های پیش روی معدن و صنایع معدنی در استان سمنان را فرسودگی ماشین‌آلات و عدم ورود فناوری‌های پیشرفته و عدم تامین اعتبار لازم جهت زیرساخت‌ها برشمرد.

سرپرست معاونت امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان در پایان خاطرنشان کرد: با وجود اینکه استان سمنان دارای مزیت نسبی در زمینه پتانسیل‌های معدنی است، اما به دلیل عدم سرمایه‌گذاری مناسب در حوزه اکتشافات عمقی و همچنین فراوری مواد معدنی این مزیت به مزیت رقابتی تبدیل نشده است.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.