پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024 ساعت ×
عدم وجود معدن غیرفعال در استان تهران
08 تیر 1400 - 13:43
شناسه : 14520
معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت تهران ضمن تبریک فرا رسیدن دهم تیر روز صنعت و معدن، گفت: علی‌رغم داشتن مجوز و پروانه بهره‌برداری 40 معدن غیرفعال، طی سال جاری هیچ معدن تعطیل شده‌ای در استان تهران وجود ندارد.
ارسال توسط : منبع : شاتا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، علی عبدی معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت تهران، اظهار داشت: با وجود مشکلاتی نظیر معارضان محلی، مشکلات محیط‌زیستی و منابع طبیعی سعی شده با تشکیل کارگروهی تعاملی با دستگاه‌های مرتبط و تامین اعتبار برای ایجاد زیرساخت‌ها، مشکلات معادن رفع و به چرخه تولید بازگردانده شوند.

وی با اشاره به معادن فعال استان، افزود: در استان تهران معادن آهک، سنگ‌لاشه و شن و ماسه مواد معدنی استحصالی وجود دارد که در عمران و ساخت وساز معادن این استان نقش مهمی را ایفا می‌کنند، همچنین درحوزه صنایع معدنی و محصولات وابسته به آن و سیستم حمل و نقل مناسب و دسترسی به فرودگاه‌های بین‌المللی در صادرات محصولات معدنی نقش حائز اهمیتی درکشور را داشته است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت تهران گفت: امیدواریم با تشکیل کمیته محیط‌زیست معدن که با مشارکت دستگاه‌های متولی در شورای شهر تهران اجرا می‌شود، صدای معدنکاران شنیده شده و بتوان با تعامل و همکاری گسترده با دیگر دستگاه‌های ذی‌ربط مسائل و مشکلات آنها را رفع نماییم.

عبدی در پایان از رشد ۱۳۵ درصدی دریافت حقوق دولتی از معادن استان تهران خبرداد و خاطرنشان کرد: طی سال ۱۳۹۹ بالغ بر ۲۵ میلیارد تومان حقوق دولتی از معادن استان تهران وصول و به خزانه کشور واریز شده است. این مقدار از مبلغ وصولی به نسبت مدت مشابه سال ۱۳۹۸ رشدی بالغ بر ۱۳۵ درصد را نشان می‌دهد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.