سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024 ساعت ×
عرضه اولیه فگستر در فرابورس
20 اردیبهشت 1400 - 12:11
شناسه : 12001
مدیر عملیات بازار فرابورس ایران خبر داد؛ مدیر عملیات بازار فرابورس ایران از عرضه اولیه ۱۵ درصد سهام شرکت صنایع روی ایرانیان در فرابورس به عنوان نخستین عرضه اولیه سال جدید در بازار سرمایه خبر داد و گفت: این عرضه اولیه، چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت‌ ماه به روش ثبت سفارش انجام می‌شود و ناشر این سهام با هدف حمایت از این سهم، اوراق اختیار فروش تبعی با نرخ حدود ۲۰ درصد منتشر خواهد کرد.
ارسال توسط : منبع : اقتصاد آنلاین
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، محمد صادق غزنوی مدیر عملیات بازار فرابورس ایران با اشاره به اینکه سهامدار عمده از طریق این عرضه اولیه حدود ۴۶ میلیارد تومان تامین مالی می‌کند. که حدود ۶ میلیارد تومان آن از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری است، اظهار داشت: این عدد، رقم قابل ملاحظه‌ای برای یک عرضه اولیه در بازار به شمار نمی‌رود. و تنها یک پتانسیل جدید در بازار سهام محسوب می‌شود که می‌تواند روحیه امیدواری را به بازار از طریق واسطه بازدهی معمولی که عرضه‌های اولیه کسب می‌کنند، بازگرداند.

وی افزود:  برای تضمین این عرضه اولیه قرار است از شنبه ۲۵ اردیبهشت‌ ماه ناشر اوراق اختیار فروش تبعی با هدف بیمه سهام منتشر کند که نرخی حدود ۲۰ درصد دارد. علاوه بر این بازدهی تضمین شده این سهم معادل ۲۰ درصد سالانه برای سهامداری خواهد بود که نسبت به خرید این اوراق اقدام کند. ل

ازم به ذکر است که چهارشنبه هفته جاری عرضه اولیه سهام شرکت گسترش صنایع روی ایرانیان در نماد «فگستر» با تعداد ۶۵ میلیون سهم در این روز به عموم خریداران عرضه می‌شود و ۱۰ میلیون سهم نیز به صندوق‌های سرمایه‌گذاری تخصیص می‌یابد. دامنه قیمت در این عرضه نیز از پنج هزار و ۶۱۷ ریال تا ۶ هزار و ۱۷۹ ریال تعیین و حداکثر سهام قابل خریداری توسط هر شخص حقیقی و حقوقی تعداد ۱۳۰ سهم اعلام شده است.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.