چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
عزم راسخ برای رفع موانع توسعه معدنی و صنعتی
08 خرداد 1401 - 9:53
شناسه : 28468
استاندار آذربایجان شرقی خبرداد؛ استاندار آذربایجان شرقی گفت: متاسفانه دچار یک عقب‌ماندگی تاریخی هستیم و بخش خصوصی استان علی‌رغم اینکه سهم عمده‌ای از توسعه اقتصادی استان را عهده‌دار شده و فعالیت مناسبی نشان داد، بخش دولتی به وظایف خود عمل نکرده است.
ارسال توسط : منبع : مهر
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، عابدین خرم استاندار آذربایجان شرقی، در بررسی آخرین وضعیت پروژه‌های توسعه معدنی و مسائل و مشکلات شهرک‌های صنعتی استان، با اشاره به اینکه زیرساخت‌های توسعه صنعتی در استان فراهم است، اظهار داشت: متاسفانه ما دچار یک عقب‌ماندگی تاریخی هستیم و به‌ رغم اینکه بخش خصوصی استان بسیار فعال بوده و سهم عمده‌ای از توسعه اقتصادی استان را عهده‌دار شده، بخش دولتی به وظایف خود در این خصوص عمل نکرده است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های کم‌نظیر استان در حوزه صنعت و معدن، افزود: بخش صنعت استان با وجود صنایع مهم و باسابقه، می‌تواند بیشتر از وضع فعلی در اقتصاد کشور نقش‌آفرین باشد که این امر نیازمند یک تصمیم راهبردی در حوزه قانون‌گذاری است. زیرساخت‌های توسعه صنعتی در استان فراهم است اما همانطور که گفته شد، معضل مهم این است که دچار یک عقب‌ماندگی تاریخی هستیم.

خرم در پایان با اشاره به اینکه در حوزه معدن نیز برخی از موانع قانونی، توسعه این بخش را متوقف کرده است، خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های استان در حوزه معدن، می‌تواند کشور را متحول کند، اما هم‌اکنون ذخایر معادن کشور به راحتی خام‌فروشی می‌شود و توسعه معدنی به یکی از مشکلات اساسی استان تبدیل شده است. عزم جدی مدیریت استان برای رفع موانع و حل مشکلات موجود در مسیر توسعه صنعتی و معدنی، می‌طلبد تا نمایندگان مجلس با رفع موانع قانونی، کمک‌حال مدیریت اجرایی در حل مشکلات باشند.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.