چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
عقب‌گرد طلا کماکان ادامه دارد
02 اسفند 1400 - 12:24
شناسه : 24942
براساس گزارش‌های منتشر شده، طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی تحت تاثیر طرح سران آمریکا و روسیه برای برگزاری دیداری پیرامون بحران اوکراین و کاهش تقاضا برای دارایی امن، از بالاترین رکورد هشت ماه اخیر فاصله گرفت و کاهش پیدا کرد.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، بهای معاملات هر اونس طلا برای تحویل فوری ۰.۳ درصد کاهش یافت و به یک هزار و ۸۹۱ دلار و ۳۳ سنت رسید و از رکورد یک هزار و ۹۰۸ دلار و دو سنت که بالاترین قیمت این فلز ارزشمند از سوم ماه ژوئن بود، فاصله گرفت. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۳ درصد کاهش، به یک هزار و ۸۹۴ دلار و ۲۰ سنت رسید.

کاخ سفید روز یکشنبه اعلام کرد که جو بایدن رییس جمهور آمریکا موافقت کرده است پس از دیدار وزیران خارجه آمریکا و روسیه و در صورتی که حمله روسیه به اوکراین اتفاق نیفتاده باشد، نشستی با ولادیمیر پوتین، همتای روسی خود پیرامون بحران اوکراین برگزار کند.

مارگارت یانگ استراتژیست دیلی فارکس، اظهار داشت: سرمایه‌گذاران جهانی به شدت نگران وقوع جنگ میان روسیه و اوکراین هستند و رییس جمهور آمریکا مکررا اعلام کرده که حمله در روزهای آینده اتفاق خواهد افتاد. از سوی دیگر سرمایه‌گذاران افزایش نرخ بهره آمریکا در ماه مارس را هضم می‌کنند، بنابراین احتمالا پیشروی قیمت طلا محدود می‌شود.

بر اساس گزارش رویترز، سرمایه‌گذاران نگران چشم‌انداز تحکیم سریع‌تر سیاست پولی از سوی بانک مرکزی آمریکا به دلیل تسریع رشد تورم هستند. دست کم ۶ مقام فدرال رزرو قرار است هفته جاری صحبت کنند و سرمایه‌گذاران مشتاق هستند از دیدگاه‌های آن‌ها درباره احتمال افزایش ۵۰ واحدی نرخ بهره در ماه مارس مطلع شوند. نرخ‌های بهره بالاتر هزینه نگهداری طلا که دارایی بدون بازدهی است را افزایش می‌دهد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۹ درصد کاهش، به ۲۳ دلار و ۷۵ سنت رسید. بهای هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد افزایش، به یک هزار و ۶۹ دلار و ۸۷ سنت رسید. بهای هر اونس پالادیم برای تحویل فوری ۱.۶ درصد سقوط کرد و دو هزار و ۳۰۸ دلار و ۲۳ سنت معامله شد.

تحلیلگران گروه ANZ در یادداشتی نوشتند که قیمت پالادیم به دلیل ریسک فزاینده از سوی روسی به بیش از دو هزار و ۳۰۰ دلار در هر اونس صعود کرد. حدود ۳۵ درصد از تولید پالادیم از منشا روسیه است. در نتیجه بهای معاملات نقدی این فلز ارزشمند افزایش بیشتری پیدا کرده است.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.