شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 4 May , 2024 ساعت ×
علت توقف کارخانه گندله‌سازی سنگ آهن مرکزی ایران مشخص شد
25 تیر 1402 - 16:02
شناسه : 34999
معاون تولید شرکت سنگ آهن مرکزی ایران، توقف سرد و اساسی کارخانه گندله‌سازی را طبق برنامه از پیش تعیین شده که در تمامی کارخانجات تولیدی به عنوان تعمیرات اساسی و سالیانه در نظر گرفته می‌شود، امری معمول دانست.
ارسال توسط : منبع : برنا
پ
پ

به گزارش «فلزات‌نیوز»، امیر معینی با بیان اینکه کارخانجات تولیدی در ابتدای هر سال بر اساس اهداف تعیین شده، برنامه‌ای شامل توقفات ماهیانه (گرم ) و سالیانه (سرد) را ترسیم  می‌کنند، بیان کرد: بر این اساس شرکت سنگ آهن مرکزی ایران نیز تولید گندله را برای سال جاری، چهار میلیون تن هدف‌گزاری کرده و همان طور که اشاره شد، در سه ماهه اول سال جاری با تولید یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن گندله از برنامه هدف جلوتر است.

وی موجودی ۳۰۰ هزار تن گندله قابل فروش در انبار‌های ذخیره گندله را از دلایل انتخاب بازه زمانی شروع تعمیرات اساسی دانست و یادآور شد: ضمنا کاهش قابل ملاحظه مصرف برق در ماه‌های اوج مصرف با توجه به توصیه‌های شرکت برق منطقه‌ای استان یزد، از دیگر دلایل انتخاب توقف در تاریخ یاد شده بوده است.

معاون تولید شرکت سنگ آهن مرکزی ایران در خصوص علت تعویض کامل آجرهای نسوز کوره، اظهار داشت: با توجه به وضعیت نامناسب نسوز کوره به دلیل شوک‌های حرارتی ناشی از ناپایداری برق و موارد دیگر و نگرانی از توقفات پی در پی و مکرر کوره و صدمه به پوسته اصلی و نگهدارنده نسوز کوره (شل)، تصمیم به این امر گرفته شد.

معینی مطرح کرد: پس از اندازه‌گیری ضخامت نقاط مختلف کوره و مقایسه با ضخامت اولیه و هنگام نصب کوره، خوشبختانه هیچ گونه کاهش ضخامت نسبت به اعداد اولیه نداشته و به امید خدا پس از آجرچینی کامل، با اطمینان به تولید مستمر ادامه خواهیم داد و در فرصت پیش آمده، تعمیرات اساسی واحد فرآوری کارخانه گندله‌سازی، ذخیره مناسبی جهت تولید مداوم خوراک گندله‌سازی ایجاد می‌کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: عوامل اجرایی کارفرما و مشاور و پیمانکار، تا پاسی از شب در حال انجام وظیفه بوده و این دلسوزی و هم‌بستگی که در مجموعه وجود دارد، قابل تقدیر و ستودنی است. مجددا از تلاش همه همکاران مجموعه سنگ آهن مرکزی ایران علی‌الخصوص حمایت‌های مدیرعامل محترم شرکت که با تمام وجود در اعتلا و سربلندی صنعت کشور مجدانه می‌کوشند، تشکر و قدردانی می‌کنیم.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.