دوشنبه, ۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 22 April , 2024 ساعت ×
عملکرد قابل قبول دولت در بخش معدن و صنایع معدنی
04 شهریور 1402 - 15:10
شناسه : 35652
از جمله مهم‌ترین دستاردهای دولت سیزدهم طی دو سال فعالیت خود در راستای تحقق اهداف تببین شده در حوزه معدن و صنایع معدنی، فعال‌سازی یک هزار فقره از معادن غیرفعال در کنار افزایش خطوط تولید و ممانعت از خام‌فروشی به‌ نفع مردم و حفظ منافع ملی بوده که بر اساس آن طی دو سال عمر دولت، احیا و به چرخه بازگشته‌اند.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش «فلزات‌نیوز»، برنامه‌ها و عملکرد دولت سیزدهم طی دو سال فعالیت خود در قالب هفت سرفصل تعریف شده که یکی از آن‌ها بررسی رشد تولید و اشتغال در عمر دو ساله دولت و بیانگر جهت‌گیری دولت در راستای تحقق اهداف و وعده‌های خود است.

یکی از اولویت‌های دولت مردمی طی دو سال ابتدایی فعالیت خود، رشد تولید و اشتغال با محوریت وزارتخانه‌ صنعت، معدن و تجارت در کشور بوده که بر اساس آن نتایج و دستاوردهای کلیدی دولت مردمی در حوزه معدن و صنایع معدنی به شرح زیر است:

در وهله اول، موضوع فعال‌سازی معادن غیرفعال و بازگرداندن آن‌ها به چرخه طی دو سال اخیر، از مهم‌ترین دستاوردهای دولت سیزدهم در این حوزه به شمار می‌آید.

طی سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱، حدود یک هزار فقره از معادن فعال‌سازی شده و به چرخه تولید بازگشته‌اند. همچنین پس از احداث کارخانه ۱۳۰ هزار تنی کنسانتره مس در استان کرمان، معادن کوچک بسیاری در این منطقه فعال و آغاز به‌کار کرده‌اند.

از دیگر اقدامات تاثیرگذار دولت طی مدت مذکور، اصلاح فرایند دریافت حقوق دولتی معادن بوده است که براساس آن، بیش از دو برابر درآمدهای وصولی حقوق دولتی معادن طی دو سال ابتدای دولت سیزدهم، از حدود ۱۹ همت در سال ۱۴۰۰، به بیش از ۳۸ همت در سال ۱۴۰۱ افزایش یافته است.

همچنین بخش دیگری از دستاوردهای دولت سیزدهم طی دو سال فعالیت ابتدایی خود در حوزه افزایش تولید در بخش معدن و صنایع معدنی، می‌توان به تولید ۳۰ میلیون تن فولاد خام با رشد بیش از ۷ درصدی، تولید ۲۲ میلیون تن محصولات فولادی با رشد ۱۲ درصدی و تولید ۶۳۲ هزار تن آلومینیوم با رشد ۱۲ درصدی در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ اشاره کرد.

گفتنی است که دولت علاوه بر موفقیت در حوزه اشتغال (با فعال‌سازی معادن)، در حوزه تولید نیز دستاوردهای قابل قبولی را از خود بر جای گذاشته است.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.