پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024 ساعت ×
عملکرد مطلوب صادرکنندگان بوشهر در حوزه تعهدات ارزی
14 مهر 1400 - 10:12
شناسه : 18751
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: نسبت ایفای تعهدات ارزی صادرکنندگان استان بوشهر امسال 110 درصد بوده که از این لحاظ، در میان 31 استان رتبه اول را به خود اختصاص داده است.
ارسال توسط : منبع : شاتا
پ
پ

به گزارش شاتا، حسین حسینی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر، اظهار داشت: این رتبه‌بندی بر اساس عملکرد صادرکنندگان استان بوشهر در حوزه ایفای تعهدات ارزی از ۲۲ مهرماه ۱۳۹۷ تا ۱۶ شهریور ماه ۱۴۰۰ طبق ارزیابی سازمان توسعه تجارت ایران انجام شده است.

وی افزود: ارزش کل تعهدات ارزی بنگاه‌های صادراتی استان ۶ میلیون و ۳۹۵ یورو، میزان تعهدات ایفا شده هفت میلیون و ۶ یورو، فروش ارز در سامانه نیما ۶ میلیون و ۶۲۴ یورو و میزان واردات در قبال صادرات ۹۹ میلیون یورو بود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر، گفت: صادرکنندگان علی‌رغم برخی از مسائل و مشکلات پیش رو در بخش تجارت خارجی از جمله تحریم‌ها موفق شدند عملکرد مطلوبی را داشته باشند و علاوه بر صادرات کالا، به تعهدات خود در قبال کشور نیز به خوبی عمل نمایند.

حسینی در پایان خاطرنشان کرد: مهمترین اقدام برای رونق صادرات بخش خصوصی، تسهیل‌گری و مقررات‌زدایی است که در این صورت صادرکنندگان می‌توانند با توانمندی خود حتی در شرایط دشوار امروز نیز به بازارهای خارجی ورود کنند.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.