سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 7 May , 2024 ساعت ×
عملیات تولید آلومینا در سراب آغاز شد
08 شهریور 1400 - 16:19
شناسه : 16853
نماینده مردم سراب در مجلس شورای گفت: عملیات اجرایی کارخانه تولید آلومینا در سراب به‌زودی آغاز می‌شود.
ارسال توسط : منبع : باشگاه آلومینیوم
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، یوسف داودی نماینده مردم سراب در مجلس شورای، اظهار داشت: این پروژه به عنوان یک طرح  عظیم در سراب، تأثیرات بسیار خوبی در راستای اقتصاد این شهرستان، استان آذربایجان شرقی و برای کل کشور دارد. قابل توجه است که ما حداقل دو میلیون تن آلومینا در شهرستان سراب داریم که سال‌ها به همان صورت مانده بود اما با عنایت به خداوند، توانستیم بعد از گذشت بیش از ۲۰ سال، امضاء قراردادهای مربوط به آن‌را به‌دست بیاوریم و فاز اول این پروژه برای اجرا به قرارگاه خاتم‌الانبیاء محول کنیم.

وی افزود: برای این پروژه بزرگ می‌بایست مبلغ ۱۳۸ میلیون یورو معادل حدود چهار هزار میلیارد تومان در مدت چهار سال و سالانه یک‌هزار میلیارد تومان تامین شود، لذا قرارگاه خاتم‌الانبیاء زمین محل ساخت را تحویل گرفته و ضمانت‌های کلی نیز ازطرف قرارگاه داده‌ شده است.

نماینده مردم سراب در مجلس شورای، گفت: این پروژه می‌تواند در استقلال و قطع وابستگی کشور به خارج در واردات آلومینا، ایجاد اشتغال، تولید ثروت و ایجاد تحرک اقتصادی ویژه در استان و شهرستان سراب کمک کند. بنده از مردم عزیز ایران خواهش می‌کنم که به اتفاق دست‌به‌دست هم داده و با یاری یکدیگر برای تسریع بهره‌برداری از این طرح به کمک قرارگاه خاتم‌الانبیاء شتافته تا بتوانیم فازهای بعدی این پروژه را در این منطقه به زودی آغاز کنیم؛ چراکه پروژه نفلین جزو بهترین، مهم‌ترین، اقتصادی‌ترین و اشتغال‌زاترین پروژه‌های کشور محسوب می‌شود و امیدواریم که برای کشورمان بتواند مفید واقع شود.

داودی در پایان خاطرنشان کرد: درحال‌حاضر برای تامین آلومینای صنایع کشور باید بیش از یک میلیارد دلار ارز از کشور خارج شود که براساس محاسبات بنده نیاز است سالانه حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان آلومینا موردنیاز کارخانجات ایران با این قیمت جهانی که وجود دارد، تامین شود، اما این پروژه، حرکت بسیار بزرگی است که بتوانیم در آینده از خروج ارز بسیار عظیم از کشور جلوگیری کنیم تا آن بودجه را برای مسائل مهم‌تری استفاده شود.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.