چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
غول‌های نقره‌ای جهان در سال ۲۰۲۱
28 فروردین 1401 - 13:07
شناسه : 26696
معادن برتر نقره جهان، بر اساس میزان تولید گزارش شده در سال 2021 رتبه‌بندی شدند.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، نقره به عنوان یکی از فلزات گران‌بها در جهان شناخته می‌شود و البته کاربردهای گسترده‌ای در ساخت انواع زیورآلات و ریزتراشه‌ها دارد. ذخایر سنگ معدنی چند فلزی که نقره از آن‌ها استخراج می‌شود، بیش از دوسوم منابع نقره جهان را تشکیل می‌دهد. تنها حدود ۳۰ درصد عرضه سالانه از معادن نقره تامین می‌شود، درحالی که که بیش از یک‌سوم در عملیات سرب یا روی و ۲۰ درصد دیگر از حاصل تولید معادن مس است.

شرکت استخراج معادن لهستانی «کی‌جی‌اچ‌ام» (KGHM)، به‌ عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان مس و نقره در جهان است که با استخراج ۴۱.۹ میلیون اونس نقره در سال ۲۰۲۱، بزرگ‌ترین عملیات تولید نقره در سراسر جهان را انحام داده است.

معدن پلی‌فلزی «پناسکیتو نیومونت»، بزرگ‌ترین تولیدکننده طلای مکزیک است که ۳۱.۴ میلیون اونس نقره در سال ۲۰۲۱ تولید کرده است و با افزایش ۱۳ درصدی در فهرست بزرگ‌ترین فعالیت‌های تولید نقره در سراسر جهان در رتبه دوم قرار دارد. همچنین معدن «دوکات» در روسیه با ۱۸.۸ میلیون اونس، تولید نقره توانست در جایگاه بعدی قرار بگیرد. این معدن با ۳ درصد افزایش از ۱۸.۲ میلیون اونس سال ۲۰۲۰ به ۱۸.۸ میلیون اونس در سال ۲۰۲۱ رسید.

معدن «آنتامینا» در پرو با ۱۸.۲ میلیون اونس تولید نقره، در جایگاه چهارم قرار گرفت. این معدن در کوه‌های آند قرار دارد و یک معدن روباز است که عمر آن ۱۵ سال تخمین زده می‌شود و یکی از بزرگ‌ترین معادن مس و روی در جهان به شمار می‌رود.

معدن نقره و طلای «سن جولیان» در مکزیک با ۱۶.۸ میلیون اونس، جایگاه پنجم را در این فهرست به دست آورده است. میزان تولید نقره تمام سال در مقایسه با سال مالی ۲۰۲۰، به دلیل عیار بالاتر از حد انتظار ۲۶ درصد افزایش یافت.

معدن «کانینگتون» استرالیا با ۱۴.۴ میلیون اونس نقره در رتبه ۶ قرار گرفت. این معدن در سال ۲۰۰۵ با رکورد ۴۴ میلیون اونس نقره در سال، به عنوان برترین‌های تولید نقره در جهان بود که از آن زمان، تولید نقره کاهش یافت، اما در سال ۲۰۲۱ با افزایش ۲۴ درصدی، به این جایگاه دست پیدا کرد. معدن «ساوسیتو» در مکزیک با تولید ۱۲.۴ میلیون اونس نقره، جایگاه هفتم را به دست آورد.

معدن «فرنیلو» در مکزیک با ۱۲ میلیون اونس نقره در جایگاه هشتم قرار گرفت اما تولید نقره در سال ۲۰۲۱ نسبت به گذشته ۸.۲ درصد کاهش یافت.

شایان ذکر است که معدن «کولاواسی» شیلی با ۹.۶ میلیون اونس نقره در رتبه ۹ قرار گرفت. این معدن در ارتفاع زیاد در شیلی قرار دارد و یک معدن مس بزرگ و در حقیقت از بزرگ‌ترین ذخایر مس در شیلی و در جهان به حساب می‌آید که دارای ذخایر تقریبی ۳.۹۳ میلیارد تن سنگ معدن ۰.۶۶ درصد مس است. معدن «گرینز کریک» در ایالات‌ متحده آمریکا نیز با ۹.۲ میلیون اونس نقره در دهمین جایگاه این رتبه‌بندی قرار گرفت.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.