چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 1 May , 2024 ساعت ×
فاز نخست انتقال آب دریای عمان به شرق کشور عملیاتی می‌شود
15 مرداد 1402 - 16:35
شناسه : 35365
با راهبری ایمیدرو و مشارکت شرکت‌های بزرگ معدنی؛ هدف از اجرای پروژه انتقال آب دریای عمان به استان‌های شرق با راهبری ایمیدرو، شیرین‌سازی و انتقال آب مجموعا به میزان 800 میلیون متر مکعب در سال است که در فاز نخست این پروژه، شیرین‌سازی حدود 280 میلیون متر مکعب در سال هدف‌گذاری شده است.
ارسال توسط : منبع : ایمیدرو
پ
پ

به گزارش «فلزات‌نیوز»، این پروژه با راهبری ایمیدرو و شرکت‌‎های بزرگ معدن و صنایع معدنی عملیاتی می‌شود. پروژه انتقال آب دریای عمان به استان‌های خراسان جنوبی و رضوی و سیستان و بلوچستان اختصاص دارد و طول مسیر آن یک هزار و ۳۴۲ کیلومتر خط اصلی است.

شرکت‌های معدنی و صنعتی گل‌گهر، فولاد مبارکه، ملی صنایع مس ایران، معدنی و صنعتی چادرملو، سنگ آهن گهرزمین، فولاد خراسان و شرکت اپال پارسیان از سهام‌داران آن هستند. سرمایه‌گذاری در پروژه، سه میلیارد و ۵۵۰ میلیون دلار است.

در پروژه انتقال آب دریای عمان به اصفهان، هدف شیرین‌سازی و انتقال آب در مجموع به میزان ۶۰۰ میلیون متر مکعب در سال است که فاز نخست آن، به شیرین‌سازی حدود ۲۰۰ میلیون مترمکعب در سال به استان اصفهان اختصاص دارد و طول مسیر این طرح، یک هزار و ۲۰۰ کیلومتر است.

شرکت‌های فولاد مبارکه و ذوب آهن اصفهان، اتاق بازرگانی اصفهان، پالایشگاه نفت اصفهان، سازمان همیاری شهرداری‌های استان اصفهان، شهرداری اصفهان و شرکت فلز تدارک فولاد مبارکه در آن سهام‌دار هستند. میزان سرمایه‌گذاری در این پروژه، دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار است.

گفتنی است که پروژه‌های ملی انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان به استان‌ها، گامی توسعه‌ای در جهت تامین آب پایدار است.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.