چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
فاز ۲ کارخانه کنسانتره سنگ‌آهن قروه افتتاح شد
21 تیر 1400 - 12:06
شناسه : 15012
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان در آیین افتتاح این واحد فراوری مواد معدنی که با حضور نماینده مردم شهرستان قروه در مجلس شورای اسلامی، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کردستان، فرماندار شهرستان قروه، امام جمعه قروه و جمعی دیگر از مسئولان اجرایی استان برگزار شد، گفت: یکی از بزرگ‌ترین مشکل‌های معدن در کشور و استان کردستان خام‌فروشی معادن است.
ارسال توسط : منبع : شاتا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، محمد دره‌وزمی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان، اظهار داشت: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بر شناسایی ذخایر معادن پلی‌متال و تعریف سناریوی فراوری برای همه گونه‌های معدنی برنامه‌ریزی جامعی دارد.

وی افزود: از سال ۱۳۹۳ با حمایت وزیر وقت و پیگیری‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گام­‌های اصلی برای شکل‌گیری زنجیره فولاد در استان شکل گرفت و این پروژه در ۳ شهرستان دارای ظرفیت معدنی پلی‌متال شامل سقز، بیجار و قروه تعریف شد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان در پایان با اشاره به اینکه حلقه نخست تولید کنسانتره سنگ‌آهن از مجموعه زنجیره فولاد امروز افتتاح شد، خاطرنشان کرد: مجوز احداث واحد یک میلیون تن کنسانتره سنگ‌آهن در هفته پیش‌رو صادر و عملیات اجرایی ۳ واحد گندله‌سازی در استان نیز آغاز شده است.

شایان ذکر است که کارخانه کنسانتره سنگ‌آهن شرکت سپهر صنعت آرتا به ظرفیت ۲۰۰ هزار تن در سال فعالیت خود را با حضور مسئولان اجرایی استان به صورت رسمی آغاز نموده تا زنجیره­های مختلف فولاد در کردستان، یکی پس از دیگری به بهره‌برداری برسند.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.