چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
فراخوان مرکز نوآوری معادن و صنایع معدنی ایران (ایمینو)
02 اسفند 1401 - 9:00
شناسه : 33572
ارسال ایده‌های نوآورانه معدنی به دبیرخانه دائمی جشنواره «اینوماین 4» تا پایان اردیبهشت 1402 امکان پذیر شد.
ارسال توسط : منبع : ایمیدرو
پ
پ

به گزارش فلزات نیوز، این سازمان با هدف افزایش ظرفیت‌های دانش‌بنیان کشور در بخش معدن و صنایع معدنی، به ایمینو ماموریت داد تا جشنواره ایده‌های ارزش‌آفرین معدن و صنایع‌معدنی (اینوماین) را در ۱۰ محور فناورانه برگزار کند.

از جمله این محورها، اقتصاد چرخشی معدن و صنایع معدنی، معدن‌کاری، اقتصاد و بهره‌وری سبز، انرژی‌های پاک، فناوری‌ها یا روش‌های نوین اکتشاف، فناوری‌های نوین بهره‌برداری و استخراج، فناوری‌های نوین فرآوری مواد معدنی و مرتبط با تکمیل زنجیره ارزش فلزات، عناصر استراتژیک و توسعه صنایع پایین دستی و فناوری‌های نوین در بومی‌سازی و تعمیق ساخت داخل تجهیزات، قطعات و ماشین‌آلات پیشرفته زنجیره معدن و صنایع معدنی است.

همچنین، فناوری‌های نوین در عارضه‌یابی، افزایش بهره‌وری و کاهش مصارف (آب، انرژی مواد اولیه )، بهبود فرآیندهای تولید در معادن و صنایع معدنی به‌خصوص در صنایع فولاد، آلومینیوم، سرب و روی و طلا و فناوری‌های نوین در حوزه صنعت نسل ۴ معدن و به کارگیری فناوری‌ها و تجهیزات نوین در صنایع معدنی به‌خصوص در صنایع فولاد، آلومینیوم، سرب و روی و طلا، زغال‌سنگ و عناصر نادرخاکی و استراتژیک و دیگر ایده‌های نوآورانه و فناورانه بخش معدن و صنایع معدنی، بخش دیگری از محورهای جشنواره اینوماین ۴ است.

این جشنواره با هدف شناسایی نوآوران و فناوران بخش معدن و صنایع معدنی، فرصت‌سازی برای صاحبان ایده‌های معدنی و صنایع معدنی، تجاری‌سازی ایده‌های برتر، حل مسائل ملی مبتنی بر اندیشه ایرانی، جلب و هدایت سرمایه‌گذاری، هم‌گرایی صاحبان صنعت و پژوهشگران فناور، توسعه فضای تعامل، هم‌فکری و خلاقیت برگزار می‌شود.

مخاطبان این فراخوان و چهارمین جشنواره ایده‌های ارزش‌آفرین معدن و صنایع معدنی اینوماین از سه گروه دانشگاهیان، فعالان صنعت و شرکت‌های دانش‌بنیان تشکیل می‌شوند و براساس برنامه‌ریزی‌هایی که توسط بخش رویدادهای واحد ارتباطات «ایمینو» انجام شده است، تابستان سال ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد. علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت و ارسال ایده‌های خود به نشانی imino.ir اقدام کنند.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.