دوشنبه, ۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 22 April , 2024 ساعت ×
فرصت طلایی صنایع معدنی برای خرید نیروگاه برق دماوند
09 دی 1402 - 16:49
شناسه : 36484
بانک دی در راستای اجرای ماده ۱۶ قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و همچنین برنامه تحول این بانک، آگهی مزایده فروش نیروگاه برق دماوند را منتشر کرد.
ارسال توسط : منبع : بانک دی
پ
پ

به گزارش «فلزات‌نیوز»، این بانک در نظر دارد ۷۰٫۸۳ درصد از سهام شرکت تولید نیروی برق دماوند را به طور عمده و به صورت نقد و اقساط از طریق بازار دوم فرابورس ایران به فروش برساند.

در این واگذاری که در روز دوشنبه ۲۵ دی‌ ماه سال جاری عرضه خواهد شد، قیمت پایه کارشناسی هر سهم ۸۱,۳۳۳ هزار ریال (ارزش کل پایه ۳۱۸,۰۱۲ میلیارد ریال) تعیین شده است.

همچنین به منظور تسهیل در امر واگذاری بر اساس مجوز اخذ شده از بانک مرکزی، اشخاص متقاضی می‌توانند ۱۰ درصد از ارزش کل معامله را به صورت نقد و الباقی ارزش معامله را طی ۱۰ سال در اقساط مساوی ۱۲۰ ماهه با نرخ سود مصوب شورای پول و اعتبار پرداخت کنند.

گفتنی است نيروگاه سيكل تركيبي شهداي پاكدشت (دماوند)، بزرگ‌ترين نيروگاه برق ايران با قدرت نامی ۲۸۶۸ مگاوات در مساحتی به وسعت ۱۹۳ هكتار و در محل كيلومتر ۳۵ جاده تهران – گرمسار واقع شده است كه در مجموع ۴ درصد ظرفيت توليد برق كشور را دارا است.

عمليات احداث اين نيروگاه از سال ۱۳۸۱ آغاز شد و بخش گازی آن شامل ۱۲ واحد گازی ۱۵۹ مگاواتی V94.2 طی سال‌های ۱۳۸۲ تا  ۱۳۸۴، نصب و راه‌اندازی شد و به بهره‌برداری رسيد.

طرح توسعه و ساخت بخش سيكل تركيبی  اين نيروگاه با هدف افزایش راندمان و کاهش آلاینده‌های زیست‌محیطی، با نصب ۶ واحد بخار ۱۶۰ مگاواتی از سال ۱۳۸۵ آغاز و در سال ۱۳۹۱ به بهره‌برداری كامل رسيده است.

متقاضیان گرامی می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر درباره شرایط واگذاری نیروگاه برق دماوند به سامانه کدال و سایت فرابورس ایران مراجعه کنند.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.