چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
فروش ۸۱ هزار تن آلومینیوم جاجرم در بورس
03 مهر 1400 - 9:03
شناسه : 18205
مدیرعامل شرکت آلومینای ایران مطرح کرد؛ مدیرعامل شرکت آلومینای ایران در گفت: امسال ۸۱ هزار تن پودر آلومینیوم با بالاترین درجه خلوص تولیدی این مجتمع در بازار اصلی بورس کالای ایران عرضه و به طور کامل فروخته شد.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، تورج زارع مدیرعامل شرکت آلومینای ایران با بیان اینکه اکنون تنها چهار شرکت در کشور آلومینیوم تولید می‌کنند، اظهار داشت: یکی از مزیت‌های مجتمع آلومینای ایران این است که تنها تولیدکننده پودر آلومینا به عنوان ماده اولیه آلومینیوم محسوب می‌شود و سالانه ۲۴۰ هزار تن از این محصول را تولید می‌کند.

وی افزود: سال گذشته به دلیل مشکلات ناشی از قطع گاز در فصل زمستان میزان تولید این کارخانه افزایش نداشت. لذا امسال تمام برنامه‌ریزی‌های لازم برای فصل زمستان انجام شده است که امیدواریم به میزان قابل قبولی از تولید پودر آلومینا دست یابیم.

مدیرعامل شرکت آلومینای ایران در پایان خاطرنشان کرد: سالانه حدود ۸۰ هزار تن از پودر آلومینای تولیدی در کارخانه تولید فلز آلومینیوم به مصرف می‌رسد و ۱۶۰ هزار تن نیز از طریق بورس کالای ایران به سایر کارخانه‌های ایران از جمله ایرالکو، المهدی و سالکو فروخته می‌شود.

پودر آلومینا یا اکسید آلومینیوم با فرمول  Al۲O۳ یک ترکیب شیمیایی بسیار معروف است که بیشتر به خاطر تولید فلز آلومینیوم شناخته می‌شود. پودر آلومینا علاوه بر اینکه ماده اصلی در تولید فلز آلومینیوم است، با توجه به ویژگی‌های منحصر به فرد خود در صورت اکسیدی نیز کاربردهای متنوعی دارد.

گفتنی است، آلومینای ایران در شهرستان جاجرم، واحد تولیدی منحصربه‌فرد و تنها تولیدکننده پودر آلومینا در کشور است که این محصول به عنوان ماده اولیه چهار واحد تولیدی از جمله ایرالکو، المهدی، سالکو و نیز تولید شمش در جاجرم به مصرف می‌رسد که در سال ۱۳۷۵ به بهره برداری رسیده و تاکنون دو هزار فرصت شغلی مستقیم داشته است.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.