چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
صفحه اصلی » گروه » خبر » مس
فعالیت چهار کارخانه مس در جنوب کرمان
07 دی 1400 - 11:08
شناسه : 22312
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان از آغاز فعالیت معدن مس کرور شهرستان عنبرآباد خبر داد.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، مسلم مروجی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان ذخیره احتمالی معدن مس کرور شهرستان عنبرآباد را ۵۰۰ میلیون تن مس اعلام کرد و این معدن را یکی از ذخایر بزرگ و ارزشمند معدنی کشور برشمرد.

وی به پیگیری‌های انجام شده برای راه‌اندازی معدن مس شهرستان عنبرآباد اشاره کرد و از بازدید اردشیر سعدمحمدی مدیرعامل شرکت ملی مس کشور، دادستان استان کرمان، فرماندار و اعضای شورای تامین و اداری شهرستان عنبرآباد از این معدن گفت.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان، گفت: در این بازدید موارد مربوط به معدن و همچنین احداث کارخانه فراوری در منطقه از نزدیک بررسی شد. همچنین در ادامه پیگیری‌ها برای فعال‌سازی هرچه سریع‌تر این طرح بزرگ و مهم، نشست جمع‌بندی در زمینه فعال‌سازی این معدن با حضور مدیرعامل و سایر مسئولان شرکت ملی مس ایران، مشاورین و پیمانکاران در دفتر این شرکت در تهران برگزار شد.

آغاز مطالعات طرح کارخانه مس قلعه گنج 

مروجی از مطالعه طرح دومین کارخانه مس (رمشک) در شهرستان قلعه گنج خبر داد و بیان کرد: در نشست با مدیرعامل مس ایران در زمینه شروع عملیات اکتشاف معدن مس رمشک توسط این شرکت نیز صحبت و تصمیماتی اتخاذ شد. لذا طبق توافق مدیرعامل شرکت ملی مس فاز اول، یک کارخانه کنسانتره ۳۰ هزار تنی توسط مشاور در حال مطالعه است.

وی ادامه داد: همچنین یک راه دسترسی برای برداشت ماده معدنی بین کارخانه تا مکان ذخایر معدنی به طول ۱۶ کیلومتر در سه فاز طراحی شد. فاز اول این طرح تا پایان سال آماده و فاز دوم و سوم طی یک ماه آینده با مطالعه مشاور و افزایش ماشین‌آلات توسط پیمانکار همزمان شروع به فعالیت می‌کند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان از فعالیت چهار کارخانه مس در منطقه جنوب کرمان خبر داد و اذعان داشت: یک کارخانه جدید در بخش اسماعیلی جیرفت آماده احداث بوده که بزودی به بهره‌برداری می‌رسد. البته برای شناسایی ظرفیت‌های جدید در منطقه جنوب کرمان و ایجاد سرمایه‌گذاری جدید، یک پهنه معدنی نیز در منطقه رمشک شهرستان قلعه گنج به شرکت ملی مس واگذار شده است که مرحله اکتشاف این پهنه معدنی به پایان رسیده و محدوده‌های امیدبخشی نیز مشخص شده است.

مروجی در پایان خاطرنشان کرد: با پیگیری و توافقی که صورت گرفت عملیات اکتشاف تکمیلی در محدوده‌های امیدبخش این پهنه برای مشخص شدن ذخیره معدنی توسط شرکت ملی مس انجام می‌شود.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.