چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
صفحه اصلی » گروه » خبر » مس
فعال‌سازی دستگاه‌های حفاری اکتشاف در معدن سریدون
16 خرداد 1401 - 15:09
شناسه : 28695
نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی گفت: مقرر شده است ۴۰ دستگاه حفاری برای انجام اکتشفات جدید در معدن سریدون واقع در ضلع شرقی معدن مس سرچشمه فعال شود.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، حسین جلالی نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی، طی بازدید از مجتمع مس سرچشمه رفسنجان که با حضور علی رستمی مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران، انجام شد، اظهار داشت: بر اساس اکتشافات انجام شده، ۷۵ درصد ذخایر مس ایران در معادن رفسنجان قرار گرفته است که هنوز هم احتمال اکتشفات بیشتر وجود دارد. با براورد اولیه‌ای که در منطقه سریدون رفسنجان انجام شد، مقرر شده است ۴۰ دستگاه حفاری برای اکتشفات جدید فعال شود که این امر موجب به‌‌کارگیری از نیروهای بیشتر و رفع معضل بیکاری در این شهرستان خواهد شد.

وی افزود: با بهره‌برداری از معدن سریدون و توسعه‌ای که برای آن صورت می‌‌گیرد، در آینده نزدیک مشکلی بیکاری شهرستان‌های رفسنجان و انار تا حد زیادی حل می‌شود. جوانان به منظور مهارت‌افزایی و آموزش در بخش‌هایی که مجتمع مس نیاز دارد، اقدام و مدارک لازم را از جواز کارگاهی مجتمع مس رفسنجان و فنی‌ و حرفه‌ای دریافت کنند.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: به طور قطع افراد آموزش دیده که مدارک رسمی داشته باشند، در اولویت جذب شرکت مس خواهند بود. با نگاه توسعه‌‌محوری که مدیریت جدید شرکت ملی مس دارد، افق روشنی در انتظار آینده صنعت مس است و چشم‌انداز دو ساله‌ای که برای صنعت مس رفسنجان از نظر توسعه، تولید، تحقیقات، پژوهش و اشتغال ترسیم شده، بسیار امیدوار کننده است.

جلالی، گفت: مسئولیت شرکت آلیاژکاران را که به‌ دلیل موانع تولید تعطیل است، مجتمع مس تقبل و از محل اعتبارات صندوق بازنشستگی شرکت مس آن را خریداری کرده است و بدهی‌های آن را پرداخت می‌کند. با فعال شدن این کارخانه، می‌توان گلوله‌های فولادی را تولید کرد و علاوه بر تامین نیازهای صنعت مس، نیاز سایر صنایع را نیز رفع کرد.

وی، تصریح کرد: از ظرفیت‌ آزمایشگاهی دانشگاه‌های شهرستان رفسنجان در حوزه‌های مختلف صنعت مس اعم از حوزه تولید، تعمیر و ساخت قطعات ماشین‌آلات معدنی استفاده خواهد شد. راه‌اندازی صنایع پایین‌دستی مس از جمله تولید ورق، یکی دیگر از اولویت‌های شهرستان رفسنجان است که ایجاد آن در دستور کار شرکت مس قرار دارد.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: احداث نیروگاه ۳۰۰ مگاواتی خورشیدی که پس از چندین ماه پیگیری آن کماکان ادامه دارد، به زودی در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان آغاز می‌‌شود و با احداث آن، تا حد زیادی کمبود برق شهرستان جبران خواهد شد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.