چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
فعال‌سازی معادن کوچک‌مقیاس اولویت‌بندی می‌شود
18 اردیبهشت 1401 - 13:59
شناسه : 27454
رییس هییت‌عامل ایمیدرو گفت: با توجه به پایش کامل اطلاعات معادن راکد و نیمه‌تعطیل سراسر کشور و همچنین شناسایی 850 معدن جهت احیا و فعال‌سازی در سال جاری، ارائه 30 بسته پیشنهادی سرمایه‌گذاری در 19 استان در دستور کار قرار دارد.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی ایمیدرو
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، وجیه‌اله جعفری رییس هیات‌عامل ایمیدرو، در نشست بررسی عملکرد سال گذشته و برنامه‌های سال ۱۴۰۱ طرح احیا، فعال‌سازی و توسعه معادن کوچک‌مقیاس، اظهار داشت: باید طرح‌هایی را در اولویت قرار داد که با اقدامات معین، تعداد زیادی معدن توسط آن‌ها، فعال و احیا شوند.

وی افزود: به تناسب طرح‌های زیربنایی انجام شده، ضروری است تا اثربخشی آن‌ها بر فعال‌سازی معادن اندازه‌گیری شود. طی سال گذشته، ۴۵۳ معدن در طرح احیا و فعال‌سازی معادن متوسط و کوچک‌مقیاس فعال شدند که اشتغال‌زایی سه هزار و ۵۰۰ نفر را به همراه داشت. این در حالی است که از ابتدای طرح تا کنون، ۸۵۲ معدن احیا  و تعداد ۱۳ هزار و ۸۰۰ شغل ایجاد شده و این امر منجر به رشد تولید ۳۳ میلیون تنی استخراج خواهد شد.

ارائه ۳۰ بسته سرمایه‌گذاری در سال جاری

رییس هییت‌عامل ایمیدرو، گفت: با توجه به پایش کامل اطلاعات معادن راکد و نیمه‌تعطیل سراسر کشور و همچنین شناسایی ۸۵۰ معدن جهت احیا و فعال‌سازی در سال جاری، ارائه ۳۰ بسته پیشنهادی سرمایه‌گذاری در ۱۹ استان در دستور کار قرار دارد. همزمان با سیر تکمیل و اطمینان از صحت اطلاعات، باید بسته‌های فعال‌سازی را تدوین و هر ماه حداقل یک بسته برای جذب سرمایه‌گذار به فراخوان گذاشته شود. همچنین باید روابط بین سازمان صنعت، معدن و تجارت استان‌ها نیز برای کسب اطلاعات دقیق‌تر و نظارت بر فعال‌سازی معادن تقویت شود.

از سوی دیگر، امیر طاهرزاده مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران، در این نشست بیان کرد: تاکنون ۱۷۹ پروژه زیرساختی در ۹۲۴ معدن تعریف شده است که از این میزان، ۴۲۱ معدن در طرح احیا معادن کوچک قرار دارند و بالغ بر ۲۰ معدن در بندر خمیر استان هرمزگان، از اجرای پروژه‌های زیرساختی منتفع و فعال شده‌اند.

لازم به ذکر است که در این نشست، مباحثی همچون انعقاد قرارداد، روند اجرای سامانه ستام و مشکلات استفاده از این سامانه، تکمیل و اعتبارسنجی اطلاعات طرح و نحوه ارائه بسته‌های پیشنهادی سرمایه‌گذاری مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.