سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024 ساعت ×
فعال‌سازی ۱۴۲۰ واحد تولیدی راکد در شهرک‌های صنعتی کشور
14 اسفند 1399 - 11:34
شناسه : 8379
وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد؛ وزیر صنعت، معدن و تجارت در یکصد و نهمین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، با اشاره به همکاری همه بخش‌ها و دستگاه‌ها در راستای توسعه تولید، گفت: با پیگیری ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، علاوه بر فعال‌سازی یک هزار و 420 واحد تولیدی راکد در شهرک‌های صنعتی کشور، فرصت اشتغال برای ۲۴ هزار نفر به وجود آمد.
ارسال توسط : منبع : ایمیدرو
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، علیرضا رزم‌حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت در یکصد و نهمین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، با اشاره به فعالیت‌ها و اقدامات موثر انجام شده در این ستاد، اظهار داشت: خوشبختانه کارنامه عملکرد ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به ویژه اقدامات انجام شده در استان‌ها، کارنامه رضایت‌بخشی بوده است.

وی جایگاه و مسئولیت ستاد فوق را در شرایطی که کشور تحت فشار تحریم‌‌ها قرار دارد، بسیار حساس توصیف کرد و افزود: تشکیل ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در راستای حمایت و پشتیبانی از تولید، یکی از وظایفی بود که حاکمیت به درستی به آن عمل کرد و خوشبختانه در حال حاضر، کشور شاهد رشد قابل ملاحظه تولید در ۲۹ رشته صنعتی است.

همکاری قوا در عرصه تولید

وزیر صنعت، معدن و تجارت، گفت: در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید ، به دنبال تقویت و توسعه تولید در چارچوب قوانین و حفظ حقوق عمومی هستیم و خوشبختانه در این مسیر، مجلس شورای اسلامی نیز همکاری خوبی با ستاد داشته است.

رزم‌حسینی همچنین به حمایت دستگاه‌ها از بخش تولید اشاره کرد و اذعان داشت: یکی از اقدامات دستگاه قضا، جلوگیری از تعطیلی واحد‌های تولیدی به علت ارتکاب تخلف، توسط مدیران آن واحدها است. اقدامات فوق توسط دستگاه قضا نشان می‌دهد که اگر مدیر یک واحد تولیدی، مرتکب تخلفی شود، بدون تعطیل شدن واحد تولیدی، روند رسیدگی به پرونده انجام خواهد شد.

رونق تولید در استان‌ها

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به بازدیدهای میدانی در سطح ملی، رشد تولید در بخش‌های مختلف را مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: واحد‌های تولیدی کشور در صنایع مختلف همچون فلزات، لوازم‌خانگی، قطعه‌سازی خودرو و… در چند شیفت مشغول به فعالیت در عرصه تولید هستند که این رویه، نشان از رونق تولید در کشور است.

رزم‌حسینی، اقدامات ستاد تسهیل، پشتیبانی دولت در کنار کمک و همراهی سایر دستگاه‌ها را موجب ایجاد دلگرمی در بخش تولید و بازگشت پویایی و تحرک در واحد‌های تولیدی عنوان کرد.

وی در پایان، سیاست‌های صادراتی وزارت صنعت، معدن و تجارت در حوزه تولید را موثر خواند و خاطرنشان کرد: سامانه تجارت در کنار موضوع واردات در مقابل صادرات، یکی از اقدامات موثر این وزارتخانه است. این سیاست، علاوه بر اینکه موجب ثبت سفارش هشت میلیارد یورویی به همراه رفع تعهد ارزی بسیاری از واردکنندگان شده است، رونق و جهش مناسبی در تولید داخل به وجود آورد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.