چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
فعال‌سازی ۲ هزار واحد صنعتی راکد طی سال جاری
05 خرداد 1400 - 12:55
شناسه : 12879
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد؛ معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: طی سال جاری یک هزار و ۶۰۰ واحد راکد صنعتی در شهرک‌های صنعتی و ۴۰۰ واحد راکد در خارج از شهرک‌ها فعال می‌شود.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، علی رسولیان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه امضای تفاهم‌نامه‌های واحدهای صنعتی منطقه‌ای در سرسرای شهدای دولت استانداری کرمانشاه، با بیان اینکه سال گذشته کشور با دو چالش جدی تحریم و شیوع ویروس کرونا روبه‌رو شد که کماکان نیز وجود دارد، اظهار داشت: کرونا تقاضا برای کالا را کاهش و رشد اقتصادی کشورهای جهان را به صفر رسانده است. اما با وجود تمام فشارهای ناشی از تحریم‌های ظالمانه و تهدیدات کرونا، صنعت کشور با رشد ۸ درصدی، نشان داد که به طور کامل از تولید داخل حمایت می‌کند و به محدودیت واردات فکر می‌کند.

وی افزود: طی سال ۱۳۹۹ پروانه‌های احداث ۴۰ درصد و پروانه‌های بهره‌برداری ۱۰ درصد در شهرک‌های صنعتی افزایش پیدا کرد. علاوه بر این، سال گذشته میزان سرمایه‌گذاری در شهرک‌های صنعتی با ۳۰ درصد رشد، منجر به رشد بیش‌ از پنج هزار مورد سرمایه‌گذاری در شهرک‌های صنعتی شد.

کمک ۲۰۰ میلیارد تومانی دولت به شهرکهای صنعتی

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه با اشاره به کاهش اعتبارات دولتی، گفت: دولت سال گذشته ۲۰۰ میلیارد تومان بودجه در اختیار شهرک‌های صنعتی قرار داد که متاسفانه جوابگوی درخواست شهرک‌ها نبود؛ از این رو به سراغ منابع داخلی شرکت رفتیم.

رسولیان بیان کرد: توجه به مناطق محروم و توسعه شهرک‌های صنعتی در مناطق کمتر برخوردار، از اولویت‌های شرکت شهرک‌های صنعتی در استان‌های کشور است. علاوه بر این مقرر شد که طی سال جاری بیش از ۱۰ هزار زمین شهرک صنعتی در کشور ایجاد شود که بخش زیادی از آن به مناطق محروم و کم‌تر برخوردار کشور تعلق دارد.

وی با بیان اینکه دو هزار و ۵۰۰ مگاوات نیاز جدی به برق در شهرک‌های صنعتی کشور داریم، ادامه داد: با وجود اینکه دستگاه‌های خدمات‌رسان موظف هستند آب و برق را تا در واحد صنعتی بیاورند، اما بخش زیادی از اعتبار لازم را شهرک‌های صنعتی تامین می‌کنند.

احداث بیش از یک هزار واحد صنعتی در کرمانشاه

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، عنوان کرد: بیش از یک هزار واحد صنعتی هم‌اکنون در شهرک‌های صنعتی کرمانشاه در حال احداث هستند که پس از بهره‌برداری، رشد اقتصادی را در استان به همراه خواهد داشت.

رسولیان اذعان داشت: سال گذشته ۲۱۵ واحد صنعتی در استان کرمانشاه فعال شده است که نشان از پویایی صنعتی در کرمانشاه دارد. علاوه بر این، واحدهایی که توسط بانک‌ها تملیک شده‌اند به زودی تعیین تکلیف و به افراد توانمند و کارآفرین واگذار خواهد شد.

وی همچنین به مشوق‌های ارائه شده توسط شرکت شهرک‌های صنعتی اشاره کرد و گفت: کسانی که طی سال جاری از سازمان زمین دریافت کنند، در صورتی که واحدها را پیش از موعد به بهره‌برداری برسانند، مشمول ۳۰ درصد تخفیف خواهند بود؛ همچنین اقساط پرداخت زمین را به صورت طولانی‌مدت دریافت می‌کنند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، عنوان کرد: برای ساماندهی فاضلاب‌های صنعتی نیز ۵۰ درصد هزینه را باید دولت تامین کند که به دلیل مشکل دولت در تخصیص، تصفیه‌خانه‌های واحدها با اعتبارات داخلی آن‌ها تامین می‌شود.

ارائه زمین به واحدهای صنفی در دست بررسی است

رسولیان با اشاره به ایجاد شهرک‌های صنفی، عنوان کرد: موضوع ارائه زمین به واحدهای صنفی و ایجاد کارگاه‌های کوچک را به دولت داده‌ایم تا در اساسنامه شرکت شهرک‌های صنعتی اضافه شود.

لازم به توضیح است که در حاشیه این نشست، هشت واحد صنعتی با شرکت شهرکت‌های صنعتی تفاهم‌نامه همکاری به منظور توانمندسازی مناطق محروم امضا کردند. در استان کرمانشاه با بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت حدود هزار واحد صنعتی و تولید با ۳۰ هزار نفر اشتغال‌زایی فعال است.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.