سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024 ساعت ×
فعال‌سازی ۲ هزار واحد صنعتی راکد
17 شهریور 1400 - 14:09
شناسه : 17408
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت مطرح کرد؛ معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در کنار آسیب‌شناسی و ارزیابی ۱۳ هزار واحد غیر فعال، احیاء دو هزار واحد صنعتی که از چرخه تولید خارج شده‌اند نیز در دستور کار قرار دارد و سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، این برنامه عملیاتی را راهبری خواهد کرد.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، مهدی صادقی نیارکی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با تبیین محورهای سه‌گانه در خصوص رویکرد پشتیبانی و رفع موانع تولید، اظهار داشت: تسهیل فرایند تامین مواد اولیه مورد نیاز صنایع شامل تجهیزات، ماشین‌آلات، اجزا و قطعات و برنامه‌ریزی برای تامین سرمایه در گردش مورد نیاز واحدهای تولیدی از اولویت‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت برای صیانت از بخش مولد کشور، توسعه اشتغال‌زایی و سرمایه‌گذاری صنعتی است و تحقق این موضوع، حضور فعال همه دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط را می‌طلبد تا با حفظ روند افزایشی تولید، رشد صنعتی در سال جاری تداوم یابد.

وی تدوین نقشه‌راه برای صنایع راهبردی را از دیگر سیاست‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد و افزود: ۳۶ پروژه تحولی در بخش صنعت، معدن و تجارت تعریف شده است که حمایت از صنایع راهبردی نظیر صنعت خودرو، لوازم خانگی، نساجی و پوشاک، شیمیایی، دارویی و تجهیزات پزشکی از جمله زیر پروژه‌های این برنامه تحولی است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تدوین برنامه عملیاتی توسعه سه صنعت راهبردی را هماهنگ با پنج پروژه تحولی فوق برشمرد و گفت: در سال گذشته تدوین سه برنامه عملیاتی برای صنایع لوازم خانگی، غذایی و فلزات گرانبها در دستور کار قرار گرفت و امسال با حضور تشکل‌ها وصنایع پیشران به تایید نهایی رسید. علاوه بر سه برنامه فوق، بسته سیاستی و حمایتی برای توسعه صنعت ماشین‌سازی و تجهیزات به عنوان صنایع مادر تخصصی با حضور تشکل‌های تخصصی نهایی شده است که برای وزیر ارسال خواهد شد. البته از دیگر برنامه‌های وزارتخانه می‌توان به حفظ روند افزایشی تولید بنگاه‌های صنعتی و رفع مشکلات و چالش‌های پیش روی صنعتگران و احیاء واحدهای تعطیل و غیرفعال اشاره کرد.

صادقی نیارکی آسیب‌شناسی و ارزیابی وضعیت ۱۳ هزارواحد صنعتی غیرفعال را یکی از مهمترین برنامه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت برشمرد و بیان کرد: ۸۵ هزار واحد صنعتی در سراسر کشور استقرار دارند که حدود ۱۳ هزار واحد صنعتی از چرخه تولید خارج شده‌اند. در این راستا طی یک بازه زمانی کوتاه، وضعیت واحدهای غیر فعال به تفکیک هر استان با اولویت میزان سرمایه‌گذاری، اشتغال، ظرفیت تولید و… بررسی ودلایل توقف فعالیت این بنگاه‌های اقتصادی از سوی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران احصاء و سپس نسبت به واکاوی و رفع چالش‌ها و موانع پیش روی این واحدها اقدامات لازم صورت خواهد گرفت.

وی در پایان با اشاره به برنامه‌ریزی برای احیاء دو هزار واحد صنعتی غیرفعال خاطرنشان کرد: در کنار آسیب‌شناسی و ارزیابی ۱۳ هزار واحد غیرفعال، احیاء دو هزار واحد صنعتی که از چرخه تولید خارج شده‌اند نیز در دستور کار قرار گرفت و سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با همکاری بازوهای اجرایی که در سراسر کشور مشغول به کار هستند، این برنامه عملیاتی را راهبری خواهد کرد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.