چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
فعال‌سازی ۲۴ معدن جدید در خراسان
13 بهمن 1399 - 14:55
شناسه : 6183
معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صمت خراسان رضوی: معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صمت خراسان رضوی گفت: امسال ۴۲ فقره پروانه بهره‌برداری معدنی در گستره ۱۹۱.۷۶ کیلومترمربع با سرمایه‌گذاری ۸۷۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال، ذخیره ۳۲ میلیون و ۶ هزار تن و استخراج اسمی به میزان یک میلیون و ۶۴۱ تن صادر شده است.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، محمد توکلی درخصوص اشتغالزایی معادن استان خراسان اظهار داشت: بهره‌برداری از معادن جدید در خراسان رضوی، زمینه اشتغال ۳۴۰ نفر را فراهم می‌کند.

وی تعداد پروانه‌های بهره‌برداری معدنی موجود را در خراسان رضوی، ۹۲۳ فقره با ذخیره ۲.۷۸ میلیارد تن اعلام کرد و افزود: حجم استخراج اسمی سالانه این معادن ۴۳.۴ میلیون تن، مبلغ سرمایه‌گذاری ۱۱ هزار و ۵۲۹ میلیارد ریال و گنجایش اشتغالزایی آن‌ها ۱۰ هزار و ۵۵۰ نفر است.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: در حال حاضر ۳۳۸ فقره گواهی کشف معتبر برای ۳۴۰ میلیون تن ذخیره معدنی با هزینه عملیات اکتشاف ۲۹۱ میلیارد و ۷۰ میلیون ریال در این استان وجود دارد.

توکلی یادآور شد: امسال ۴ هزار میلیارد ریال حقوق دولتی از معادن استان دریافت و به حساب خزانه دولت واریز شده است. 

وی به وجود ۴۸۰ معدن راکد و غیرفعال در خراسان رضوی اشاره و اذعان داشت: از زمان ابلاغ دستورالعمل وزارت صنعت، معدن و تجارت مبنی بر فعال‌سازی معادن راکد، مزایده برای واگذاری ۱۰۰ معدن فلزی و غیرفلزی در خراسان رضوی برگزار شد.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی تصریح کرد: با توجه به استقبال مناسب و حضور ۶۶ نفر در این مزایده، سیاست سازمان صمت خراسان رضوی بر این است که برای سایر معادن راکد باقیمانده در خراسان رضوی ظرف دو ماه پایانی سال جاری، مزایده‌ای برگزار ‌شود. 

توکلی، حوزه ماشین‌آلات را مهم‌ترین مشکل بخش معدن در این استان ذکر و تصریح کرد: به دلیل فقدان تخصیص ارز کافی و به تبع آن کمبود واردات ماشین‌آلات بخش معدن، فعالیت‌های معدنی خراسان رضوی دچار مشکل شده است که ضرورت امر جهت به‌کارگیری از ماشین‌آلات جدید ایجاب می‌کند تا اقدامات جدی‌تری صورت بگیرد.


وی در پایان خاطرنشان کرد: افزایش قیمت ارز، از جمله دلایل اصلی عدم دسترسی به ماشین‌آلات جدید است که امیدواریم با تدبیر مسئولان مشکلات موجود مرتفع شود.   

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.