چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
فعال سازی معادن استان ایلام ۱۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد
25 آبان 1399 - 7:47
شناسه : 1491
معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صمت ایلام از غیر فعال شدن 5 فقره معدن در سال جاری خبر داد و گفت: با تامین اعتباری به میزان 1500 میلیارد ریال، می توان معادن غیر فعال را به چرخه تولید بازگرداند.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات به نقل از دنیای معدن، نبی سماواتی معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صمت ایلام صبح امروز در ایلام گفت: مشکل اصلی معادن فعال و غیر فعال استان کمبود، استیجاری بودن و یا فرسودگی ماشین آلات است که در صورت تامین اعتبار به میزان ۱۵۰۰ میلیارد ریال می توان معادن غیر فعال را به چرخه تولید بازگرداند و تولید معادن دیگر را افزایش داد.

وی از غیرفعال شدن ۵ فقره معدن در سال جاری خبر داد و افزود: از دلایل غیر فعال شدن معادن استان ایلام می توان به رکود بازار، کمبود نقدینگی، کمبود ماشین آلات، کاهش پروژه های عمرانی و ساختمانی و افزایش قیمت قطعات ماشین آلات معدنی اشاره کرد.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صمت استان ایلام گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون ۸ فقره معدن فعال شده و به چرخه تولید بازگشته اند.

وی ادامه داد: میزان استخراج اسمی مندرج در پروانه بهره برداری معادن و مجوزهای برداشت استان حدود ۹ میلیون تن بوده که به طور متوسط سالانه ۳/۵ الی ۴ تن استخراج واقعی از معادن استان برداشت صورت می پذیرد.

سماواتی تصریح کرد: در صورت حمایت دولت در پرداخت تسهیلات مناسب به بهره برداران و نوسازی ماشین آلات، تحولی در کمیت و کیفیت محصول تولیدی ایجاد خواهد شد.

گفتنی است؛ در حال حاضر از تعداد ۸۲ معدن دارای پروانه بهره برداری دائم و مجوز برداشت موقت شن و ماسه استان تعداد ۶۱ فقره معدن فعال است.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.