چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
فولادمبارکه باید به بخش معدن ورود کند
27 اسفند 1399 - 11:41
شناسه : 9222
رییس خانه معدن ایران: رییس خانه معدن ایران در خصوص ورود شرکت فولادمبارکه به بخش معدن گفت: باید یکی از سیاست‌های اصلی شرکت فولادمبارکه ورود به معادن باشد تا از تامین خوراک مورد نیاز خود اطمینان حاصل کند.
ارسال توسط : منبع : ایراسین
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، محمدرضا بهرامن رییس خانه معدن ایران اظهار داشت: ورود شرکت فولادمبارکه به حوزه معدن حدود ۱۰ سال پیش و در زمان مدیریت محمدمسعود سمیعی‌نژاد کلید خورد و تلاش‌های بسیاری برای در اختیار گرفتن یک معدن بزرگ نیز انجام شد که متاسفانه این اتفاق رخ نداد. البته به نظر بنده تصمیم شرکت فولادمبارکه برای ورود به بخش معدن تصمیم بسیار درستی است. زیرا با سرمایه‌گذاری در بخش معدن می‌تواند مشکلات موجود برای تامین نیاز خود به مواد اولیه رفع کند.

وی افزود: شرکت فولادمبارکه امروز به عنوان یکی از صنایع بزرگ و ملی ایران محسوب می‌شود، پس باید برنامه‌ریزی‌های برای تامین مواد اولیه خود داشته باشد، حتی ممکن است روزی مجبور شود برای تامین خوراک خود در خارج از کشور روی معادن سنگ‌آهن سرمایه‌گذاری انجام دهد. پس حضور در بخش معدن را تنها به داخل کشور محدود نکند تا بتواند از تامین مواد اولیه خود اطمینان حاصل گرداند.

رییس خانه معدن ایران گفت: تمام شرکت‌های بزرگی که در بخش فولاد فعالیت دارند همواره برای تامین خوراک خود استراتژی‌های دراز مدت تعریف می‌کنند، سیاستگذاری و تدوین استراتژی شرکت فولادمبارکه طی ۱۰ سال براساس همین موضوع بوده است که با تلاش بسیار و هزینه‌هایی زیاد توانست یکی از معادن بزرگ را از طریق سازمان زمین‌شناسی در اختیار گیرد که متاسفانه در این امر چندان موفق نشد، اما این عدم موفقیت به این مفهوم نبود که از روش‌های دیگر برای ورود به بخش معدن استفاده نکند.

بهرامن بیان کرد: شرکت فولادمبارکه برای تامین نیاز خود باید استراتژی خود را تعریف کند، زیرا در غیر این صورت صنعت این شرکت در آینده برای تامین خوراک با مشکل روبه‌رو خواهد شد، پس لازم است ما نیز با این نگاه فولادمبارکه را به ورود در بخش معدن تشویق کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: شرکت فولادمبارکه باید به بخش اکتشاف معدن ورود کند و این امر جزو سیاست‌های جدایی ناپذیر و اصلی این شرکت قرار گیرد تا بتواند خوراک مورد نیاز صنایع خود را تامین کند.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.