چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
فولادمبارکه بزرگ‌ترین شرکت بورسی کشور
06 تیر 1400 - 12:30
شناسه : 14352
مدیرعامل بانک صادرات ایران در جلسه مشترک با مدیرعامل و جمعی از مدیران شرکت فولادمبارکه، گفت: شرکت فولادمبارکه به عنوان بزرگ‌ترین تامین‌کننده و تولیدکننده ورق‌های فولادی باکیفیت در کشور توانایی رقابت با دیگر شرکت‌های خارجی را دارد.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی فولادمبارکه
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، حجت‌الله صیدی مدیرعامل بانک صادرات ایران با بیان اینکه شرکت فولادمبارکه یکی از بزرگ‌ترین مجتمع‌های اقتصادی ایران و خاورمیانه است، اظهار داشت: در گذشته برای تامین نیاز کشور به ورق‌های فولادی مجبود به واردات این محصول با کیفیت پایین و قیمت بالا از دیگر کشورها بوده‌ایم. اما اکنون با وجود محصولات با کیفیت فولادمبارکه تا حدی این مشکل برطرف شده است. لذا این شرکت با تولید هفت میلیون و ۲۰۰ هزار تن ورق در سال توانست کل زنجیره نیازمند به این محصول را پوشش و از واردات آن به کشور بی‌نیاز کند.

وی با مثبت ارزیابی کردن تشکیل گروه مالی توسط فولادمبارکه، افزود: فولادمبارکه یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های بورسی است و ورود این شرکت برای تشکیل یک مجموعه گروه مالی فعالیتی ارزشمندی به شمار می‌آید.

مدیرعامل بانک صادرات ایران با بیان اینکه مجموعه‌های بزرگی مانند فولادمبارکه علاوه بر اعتبار خودشان یک اعتبار معنوی نیز به همراه دارند، گفت: بانک صادرات آمادگی انجام صددرصدی فعالیت‌های ارزی شرکت فولادمبارکه را دارد.

نقش کلیدی فولادمبارکه در عرصه تولید ملی

حمیدرضا عظیمیان مدیرعامل فولادمبارکه  نیز در این جلسه به میزان تولید فولاد خام در این شرکت پرداخت و بیان کرد: تولید این شرکت در ابتدا دو میلیون و ۴۰۰ هزار تن بود اما اکنون این رقم به هفت میلیون و ۲۰۰ هزار تن رسیده است که نشان از افزایش ۳ برابری آن دارد. همچنین در گروه فولادمبارکه تولید فولاد خام به بیش از ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تن رسید.

وی ادامه داد: گروه فولادمبارکه جزو بزرگ‌ترین تولیدکننده فولاد ایران و منطقه MENA (شمال آفریقا و خاورمیانه) به شمار می‌آید. وجود هشت کوره قوس الکتریکی در این واحد تولیدی در دنیا بی‌نظیر است که خوشبختانه این مودر تنها در فولادمبارکه وجود دارد.

مدیرعامل فولادمبارکه با اشاره به فرایندهای تولید و حجم بالای عملیات‌های اجرایی در فولادمبارکه به جایگاه این کارخانه بزرگ صنعتی در انقلاب اسلامی، عنوان کرد: این شرکت به عنوان یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای صنعتی انقلاب اسلامی محسوب می‌شود.

عظیمیان با بیان اینکه در حال تاسیس یک هولدینگ مالی هستیم و از سازمان بورس درخواست تامین سرمایه کرده‌ایم، اذعان داشت: این موضوع با هدف تامین مالی پروژه‌های داخلی فولاد‌مبارکه و همراهی دولت شکل گرفته است.

وی همکاری با بانک صادرات را خوب و مفید ارزیابی کرد و یادآور شد: هم‌اکنون شرکت فولادمبارکه به عنوان سازمانی موثر در بورس و شرکت‌های تولیدی ایفای نقش می‌کند.

صادرات ۵۵۰ میلیون دلاری فولادمبارکه در سال ۱۳۹۹

حامد حسین ولی بیک معاون اقتصادی و مالی شرکت فولادمبارکه ضمن ابراز خرسندی از حضور مدیران بانک صادرات به ذکر آمار مالی سال گذشته پرداخت و تصریح کرد: فولادمبارکه در سال گذشته با درآمد فروش بالغ بر ۷۷ هزار میلیارد تومان، طلایی‌ترین سال خود به‌ لحاظ سودآوری را پشت سر گذاشت.

وی با بیان اینکه سود عملیاتی شرکت طی سال گذشته ۳۲ هزار میلیارد تومان بوده است، افزود: این موفقیت‌ها همگی مدیون تلاش کارکنان و شرکای تجاری کسب و کار بوده است. علاوه بر این در سال گذشته ارزش صادرات فولادمبارکه بالغ بر ۵۵۰ میلیون دلار برآورد شد که با این حساب گردش ارزی شرکت در سال بیش از یک میلیارد دلار خواهد بود.

معاون اقتصادی و مالی شرکت فولادمبارکه با اشاره به جایگاه شرکت از نظر ارزش بازار که بین رتبه اول و دوم است، گفت: هم‌اکنون ارزش بازار سرمایه فولادمبارکه بین ۲۶۰ تا ۳۰۰ هزار میلیارد تومان است. لذا فعالیت بالغ بر ۱۰۰ شرکت در گروه فولادمبارکه ما را برآن داشت که تاسیس هولدینگ مالی را در سبد گروه تامین مالی شرکت قرار دهیم تا از این طریق تامین مالی اقتصادی و بهینه را برای کل شرکت‌های گروه فولادمبارکه داشته باشیم.

ولی بیک در پایان خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۰ اگر محدودیت‌های انرژی مانع نشود با همراهی و کمک همه شرکای تجاری کسب و کار حاشیه سود سال گذشته را تکرار خواهیم کرد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.