سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024 ساعت ×
فولادمبارکه تولیدکننده ۹۳ درصد ورق گرم کشور است
20 اردیبهشت 1400 - 14:42
شناسه : 12028
عملکرد ۱۲ ماهه تولید محصولات فولادی در سال 1399 منتشر شد و بر اساس آن بالاترین رقم تولید به محصول ورق گرم اختصاص دارد که از مجموع ۶ میلیون و ۹۱۹ هزار و ۴۶۲ تن ورق گرم تولید شده، ۶ میلیون و ۴۴۱ هزار و ۴۶۲ تن توسط شرکت فولادمبارکه و فولاد سبا تولید شده است. یعنی ۹۳ درصد از ورق گرم تولیدی کشور توسط این گروه بوده است.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی فولادمبارکه
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، بر پایه جداول منتشر شده از سوی ایمیدرو، میزان تولید شرکت‌های فعال در صنعت فولاد برای محصولات مختلف طی سال ۱۳۹۹ به شرح زیر است:

شرکت جهان فولادسیرجان در سال ۱۳۹۹ توانسته به میزان ۲۹۲ هزار و ۹۴۱ تن میلگرد تولید کند. علاوه بر این شرکت ذوب‌آهن اصفهان نیز در مدت ۱۲ ماهه سال ۱۳۹۹ موفق به تولید محصولات فولادی شامل تیرآهن به میزان ۸۱۷ هزار و ۲۰۵ تن، میلگرد ۵۲۴ هزار و ۳۸۸ تن، کلاف ۳۸ هزار و ۱۲۳ تن، شمش کالایی ۷۹۲ هزار و ۸۶۳ تن، ریل ۵۸ هزار و ۸۶۸ تن و سایر محصولات نیز ۱۴ هزار و ۹۷۰ تن شده است.

فولاد آذربایجان در مدت یاد شده به میزان ۳۴۰ هزار و ۷۱۱ تن میلگرد تولید کرده است.

شرکت فولاداکسین خوزستان نیز در مدت ۱۲ ماهه سال ۱۳۹۹ توانسته ورق عریض به مقدار ۸۱۱ هزار و ۴۸۱ تن به تولید برساند.

شرکت فولاد آلیاژی ایران طی سال ۱۳۹۹، ۳ محصول را در سبد تولیدی خود داشته است به این صورت که تسمه و کلاف آلیاژی و مهندسی به مقدار ۳۴ هزارو۶۶۶ تن، چهارگوش و سایر محصولات آلیاژی و مهندسی به مقدار ۵۹ هزار و ۸۰۴ تن و میلگرد آلیاژی و مهندسی نیز به میزان ۲۷۸ هزار و ۸۱۵ تن تولید کرده است.

براساس این گزارش، شرکت فولاد بناب نیز طی مدت ۱۲ ماهه ساله ۱۳۹۹ تنها توانست به مقدار ۴۶۰هزارو ۱۶۳ تن میلگرد تولید کند.

همچنین فولاد خراسان به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده فولاد در شرق کشور توانست تولید میلگرد به مقدار ۴۹۹ هزارو  721 تن را در پایان سال ۱۳۹۹ به ثبت برساند. فولاد کویر نیز در مدت یاد شده به میزان ۷۹۴ هزار و ۹۷۹ تن میلگرد تولید کرده است.

در این راستا گروه فولاد‌مبارکه نیز در دو شرکت فولادمبارکه و فولاد سبا توانسته‌اند طی مدت ۱۲ ماهه سال ۱۳۹۹ در زمینه تولید ورق سرد و ورق گرم رکوردهایی را به ثبت برساند. به این شکل که شرکت فولادمبارکه پنج میلیون و ۱۷۸ هزار و ۳۴۳ تن ورق گرم و یک میلیون و ۵۹۱ هزار و ۴۴۸ تن ورق سرد تولید کرده است. همچنین فولاد سبا نیز در این مدت با تولید یک میلیون و ۲۶۳ هزار و ۱۱۹ تن ورق گرم، سال ۱۳۹۹ را به پایان رسانده‌اند.

در کنار شرکت فولادمبارکه و فولاد سبا، شرکت نورد و لوله اهواز نیز طی ۱۲ ماهه سال ۱۳۹۹ توانست  ۴۷۸ هزارتن ورق گرم تولید کند. بنابراین مجموع ۶ میلیون و ۹۱۹ هزار و ۴۶۲ تن ورق گرم در کشور تولید شده است. که گروه فولادمبارکه با تولید ۶ میلیون و ۴۴۱ هزار و ۴۶۲ تن سهم  ۹۳ درصدی در تولید ورق گرم به خود اختصاص داد.

گروه ملی صنعتی فولاد ایران در سبد محصولات تولیدی خود طی سال ۱۳۹۹  موفق به تولید تیرآهن به میزان ۶۵ هزار و ۵۹۴ تن، میلگرد ۱۷۰ هزار و ۴۵۴ تن، کلاف ۲۸ هزار و ۱۲۹تن و لوله به میزان ۶ هزار و ۸۷۰ تن شده است.

ورق خودرو چهارمحال و بختیاری نیز طی ۱۲ ماهه سال ۱۳۹۹ توانست به میزان ۲۴۹ هزار و ۳۲۴ تن ورق گالوانیزه تولید کند.

لازم به توضیح است که درمیان همه تولیدات صورت گرفته طی سال ۱۳۹۹، بالاترین رقم تولید به محصول ورق گرم با ۶ میلیون و ۹۱۹ هزار و ۴۶۲ تن اختصاص داشته است و بعد از آن میلگرد نیز با تولید سه میلیون و ۸۳ هزارو ۳۵۷ تن بالاترین رقم تولید را به خود اختصاص داد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.