چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
فولادمبارکه نماد بی‌اثری تحریم
13 مرداد 1400 - 11:23
شناسه : 15793
مدیرعامل شرکت فولادمبارکه در آیین افتتاح پروژه استراتژیک گوره به جاسک با تاکید بر ضرورت اعتماد به توان داخلی گفت: طرف‌های خارجی به‌دلیل تحریم‌ها، از تحویل ورق‌های مورد نیاز شرکت نفت برای اجرای پروژه انتقال نفت گوره به جاسک خودداری کردند؛ اما شرکت فولادمبارکه توانست اسلب مخصوص انتقال گازترش را از سال 1398 تولید کرده و هم‌اکنون نیز با افتخار می‌تواند صادرکننده این محصول باشد تا بار دیگر بی‌اثر بودن تحریم‌ها را که نتیجه خودکفایی و استقلال کشور است نشان دهد.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی فولاد مبارکه
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، حمیدرضا عظیمیان مدیرعامل شرکت فولادمبارکه، اظهار داشت: با  اولین مراجعه همکاران شرکت نفت به فولادمبارکه، ایده و مسئله اولیه مطرح شد. پس از آن جلساتی در سطوح مختلف تشکیل و بعد از ایجاد اراده جمعی و قطعی برای تولید تختال موردنیاز این پروژه در فولادمبارکه، برای اولین بار و با همکاری گروهی از کارشناسان شرکت و وزارت نفت، اسلب گازترش در سال 1398 در شرکت فولاد مبارکه تولید شد.

گوره به جاسک نشان توسعه کشور

بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت نیز در آیین بهره‌برداری از خط لوله و پایانه نفتی انتقال نفت خام گوره به جاسک، گفت: فرایند ساخت و تامین تجهیزات این پروژه مهم ملی از سال 1397 آغاز و عملیات لوله‌گذاری آن در تیرماه سال 1399 با دستور رییس‌جمهوری شروع شد. این خط لوله با قطر ۴۲  اینچ (۱۰۶) و طول یک هزار کیلومتر اجرا شده که نفت خام سنگین و نیمه‌سنگین ایران را  از منطقه گوره در استان بوشهر به بندر جاسک در استان هرمزگان منتقل می‌کند. لذا امیدواریم این طرح به‌عنوان مهم‌ترین طرح پایه‌ای، زمینه‌ساز توسعه اقتصادی منطقه مکران باشد و پس از سال‌ها، این کار روند توسعه این مکان را به جریان اندازد.

وی افزود: در همه بخش‌های این خط لوله و همین‌طور تمامی تاسیسات مرتبط، همه الزامات و استانداردهای ملی و بین‌المللی ازجمله استاندارد IPS و API رعایت شده است.

وزیر نفت گفت: در آغاز این پروژه، قراردادهایی برای تامین ۴۰۰ هزار تن ورق «نیز» مقاوم به نفت‌ترش و تامین پمپ‌های ۶ مگاواتی با شرکت‌های خارجی منعقد شد که به دلیل تحریم‌ها، تامین اقلام  بسیار سخت بود.

زنگنه بیان کرد: به همین دلیل یک کار مشترک یکساله بین شرکت ملی نفت ایران، شرکت فولادمبارکه و شرکت فولاد اکسین تعریف شد تا بتوانند به استاندارد تولید تختال توسط فولادمبارکه و استاندارد تولید ورق توسط فولاد اکسین دست یابند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بخش اصلی ورق موردنیاز این طرح که یک ورق مقاوم به نفت و گازترش و پمپ‌های ۶ مگاواتی نیز به ۵۰ پمپ ۲٫۵ مگاواتی برای اولین بار در ایران ساخته و تأمین شد. در نتیجه،  طرح عظیم خط لوله انتقال نفت خام گوره به جاسک جلوه‌ای از درهم شکستن تحریم‌ها و تکیه بر توان داخلی است.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.