چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
فولادمبارکه پایین‌ترین درآمد سرانه مصرف آب را دارد
10 اسفند 1399 - 12:24
شناسه : 8051
رییس مشترکین درآمد شرکت آب منطقه‌ای اصفهان: رییس مشترکین درآمد شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: فولادمبارکه با افزایش بیش از سه برابری تولید، یک درصد از آب رودخانه را برداشت می‌کند و این میزان مصرف آب در بین تولیدکنندگان فولاد داخلی و خارجی یک شاخص و الگو محسوب می‌شود.
ارسال توسط : منبع : ایراسین
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، شهرام نخعی رییس مشترکین درآمد شرکت آب منطقه‌ای اصفهان، با اشاره به اینکه فولادمبارکه به عنوان بزرگ‌ترین شرکت فولادساز کشور است، اظهار داشت: تلاش شرکت فولادمبارکه برای اجرای پروژه‌های بهینه‌سازی مصرف آب و کاهش برداشت آب خام از زاینده‌رود و نیز کاهش مصرف آب در فرایندهای تولید، بزرگ‌ترین واحد صنعتی کشور را با رکورد کم‌ترین میزان مصرف آب در میان شرکت‌های داخلی و خارجی معرفی می‌کند.

وی افزود: مصرف آب در شرکت فولادمبارکه نسبت به متوسط مصرف شرکت‌های بزرگ فولادی جهان بسیار کم‌تر است. در این شرکت، مصرف آب به ازای هر تن تولید حدود سه مترمکعب برآورد شده است که با سرمایه‌گذاری ۶ هزار میلیارد ریالی در ایجاد شبکه فاضلاب، جمع‌آوری، تصفیه و بازچرخانی پساب ۹ شهر، اطراف شرکت فولادمبارکه را تامین می‌کند.

رییس مشترکین درآمد شرکت آب منطقه‌ای اصفهان، گفت: میزان ۳۰ درصد از آب مورد نیاز شرکت فولادمبارکه، از محل بازچرخانی پساب‌های تصفیه شده شهرهای اطراف تامین می‌شود.

نخعی به اصلاح فرایند تولید و ایجاد سیستم بازچرخانی آب در شرکت فولادمبارکه اشاره کرد و ادامه داد: فولادمبارکه اولین کارخانه‌ای است که قبل از شروع فرایند تولید خود، اقدام به احداث تصفیه‌خانه پساب صنعتی کرد.

برداشت یک درصدی فولادمبارکه از زاینده رود

رییس مشترکین درآمد شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با اشاره به اینکه فولادمبارکه با افزایش بیش از سه برابری تولید، یک درصد از آب رودخانه را برداشت می‌کند، تصریح کرد: این میزان مصرف آب در میان تولیدکنندگان فولاد داخلی و خارجی، یک شاخص و الگو محسوب می‌شود.

پیشتازی فولادمبارکه در بازچرخانی آب در بین فولادسازان جهان

نخعی با اشاره به پیشتازی فولادمبارکه در بازچرخانی آب در بین فولادسازان جهان، اذعان داشت: مقدار سهم مصرف آب در کشور ۹۶.۳۷ میلیارد مترمکعب در سال است که در این میان کشاورزی سهم ۸۸.۸۳ درصدی، شرب عمومی با  ۸.۳۳ درصد و بخش صنعت ۲.۷۴ درصد مصرف آب را به خود اختصاص داده‌اند.

وی با بیان اینکه فولادمبارکه همزمان با افزایش تولید، مصرف آب خود را نیز کاهش داده است، افزود: فولادمبارکه با راه‌اندازی پروژه‌های بازچرخانی پساب‌های صنعتی در بین کشورهای جهان، پایین‌ترین سرانه مصرف آب را دارد و با گسترش تصفیه خانه‌ها و جمع‌آوری پساب‌های فاضلاب شهرهای مجاور، مقدار آب مصرفی فولادمبارکه به حداقل ممکن رسیده است.

دریافت نیمی از سهمیه آبی توسط فولادمبارکه

رییس مشترکین درآمد شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با اشاره به اینکه شرکت فولادمبارکه طبق قرارداد می‌تواند ۴۰ میلیون مترمکعب آب دریافت کند، بیان کرد: با استفاده از بازچرخانی و استفاده از پساب شرکت فولادمبارکه، ۲۰ میلیون مترمکعب از سهم خود را دریافت می‌کند.

وی تاکید کرد: در خشکسالی سال ۱۳۹۷، شرکت فولادمبارکه با کاهش تولید، میزان آب مورد نیاز خود را از سهم ۴۰ میلیون مترمکعبی به ۱۴ میلیون مترمکعب کاهش داد.

الگو قرار گرفتن فولاد سبا در مصرف سایر صنایع

نخعی عنوان کرد: اگر اعتقاد واقعی داریم که آلودگی محیط‌زیست و مصرف آب تاثیر مستقیم بر سلامتی جامعه انسانی و زیست‌بوم دارد، باید روند و رویه‌های سازگاری با محیط‌زیست در فولادمبارکه و شرکت‌های زیرمجموعه از جمله فولاد سبا الگوی صنایع کشور و استان قرار گیرد تا شعار حفظ محیط‌زیست به منصه ظهور و عمل برسد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.