چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
فولادمبارکه پشتیبان صنعت لوازم خانگی
20 شهریور 1400 - 14:53
شناسه : 17540
رییس واحد گالوانیزه و ورق رنگی شرکت فولادمبارکه گفت: شرکت فولادمبارکه به عنوان تنها تولیدکننده ورق رنگی مورد نیاز صنعت لوازم خانگی در کشور توانست با ظرفیت تولید ماهانه 600 تن ورق گالوانیزه ویژه برای این صنعت، علاوه بر افزایش کیفیت محصولات نهایی، با جلوگیری از واردات محصولات خارجی باعث عرضه محصولات داخلی این صنعت با قیمت مناسب در بازار شود.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی فولاد مبارکه
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، علیرضا گندمکار رییس واحد گالوانیزه و ورق رنگی شرکت فولادمبارکه، اظهار داشت: این شرکت در حال حاضر قادر به تولید ۳ نوع ورق رنگی ساختمانی، دکوراتیو و ورق‌های مخصوص لوازم خانگی بوده که از کیفیت بالایی برخوردار است. علاوه بر این با توجه به سختی تولید ورق گالوانیزه رنگی، شرکت فولادمبارکه در ایران تنها تولیدکننده این نوع ورق و یکّه‌تاز این عرصه است و در این مسیر باید با شرکت‌های کره‌ای و اروپایی رقابت کند که بیش از ۲۵ سال تجربه در تولید این نوع ورق‌های فولادی دارند و خوشبختانه توانسته عملکرد قابل قبولی داشته باشد.

وی افزود: فولادمبارکه ماهانه ۵۰۰ تن ورق گالوانیزه ویژه برای لوازم خانگی تولید می‌کند که ورق اولیه برای تولید بیش از ۲۲ هزار دستگاه یخچال را تشکیل می‌دهد. این میزان تولید فولادمبارکه در حالی است که ظرفیت تولید ۶۰۰ تن ورق مخصوص این صنعت در ماه با راه‌اندازی خط تکمیلی آن طی آینده به یک هزار و ۶۰ تن افزایش خواهد یافت که می‌تواند به تولید ۵۸ هزار دستگاه یخچال یا ۱۷۵ هزار دستگاه ماشین لباسشویی تبدیل شود؛ این میزان تولید علاوه بر این که می‌تواند کشور را از واردات لوازم خانگی بی‌نیاز کند؛ بلکه می‌تواند زمینه‌ساز صادرات و ارزآوری برای کشور در این شرایط تحریمی را نیز فرآهم آورد.

رییس واحد گالوانیزه و ورق رنگی شرکت فولادمبارکه، گفت: تولیدکننده‌های داخلی بعضا ممکن است از مواد اولیه‌ای استفاده کنند که مشخصات فنی مناسب را نداشته باشد. برای مثال رنگی که روی سطح ورق استفاده می‌شود یک ترکیب شیمیایی بوده که می‌تواند حاوی مواد خطرناکی برای افراد باشد.

گندمکار در پاسخ به این سوال که اگر این مقدار ورق ویژه تولید لوازم خانگی در شرکت فولادمبارکه تولید نمی‌شد، چه زیان و خسارتی را به بدنه کشور وارد می‌کرد، بیان کرد: در صورتی که ورق‌های رنگی در فولادمبارکه تولید نمی‌شد، احتمال رخ دادن دو سناریو وجود داشت. اول این که همه تولیدکنندگان داخلی برای رعایت استاندارهای کیفی مجبور به تامین مواد اولیه از خارج بودند که در این صورت میزان ارز قابل‌توجهی از کشور خارج می‌شد و دوم منابع مالی کشور به هدر می‌رفت.

شایان ذکر است با پشتیبانی شرکت فولادمبارکه از صنعت لوازم خانگی این صنعت توانسته است طی چند سال اخیر و با وجود تحریم‌ها رونق گیرد. رشد ۳۰ درصدی تولید یخچال، رشد ۵۳ درصدی تولید ماشین لباسشویی و رشد ۱۲ درصدی تولید کولرهای آبی در ۱۰ ماهه نخست سال گذشته، گوشه‌ای از رونق تولید در صنعت هفت میلیارد دلاری لوازم خانگی در ایران است. موضوعی که یکی از دلایل اصلی آن استفاده از مواد اولیه مرغوب و با قیمت مناسب شرکت فولادمبارکه بوده است و خوشبختانه توانسته علاوه بر افزایش کیفیت محصولات نهایی، کاهش قیمت و بنابراین افزایش قدرت خرید مشتریان را در برداشته باشد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.