سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024 ساعت ×
فولادمبارکه و حمایت از واحدهای کوچک و متوسط
06 اسفند 1399 - 13:27
شناسه : 7898
رییس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران عنوان کرد: رییس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران در حاشیه یازدهمین نمایشگاه چشم‌انداز صنعت فولاد و سنگ‌آهن ایران، گفت: هلدینگ‌های بزرگ مانند فولادمبارکه می‌توانند تاثیرات خوبی در حوزه اشتغال‌زایی و تولید به همراه داشته باشند. اما متاسفانه مشکل اصلی کشور این است که بخش عمده‌ای از واحدهای اقتصادی در دست دولت است؛ در نتیجه اقتصاد دولتی در هیچ کجا جواب نداده است.
ارسال توسط : منبع : اقتصاد آنلاین
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، بهرام شکوری رییس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران در حاشیه این همایش با بیان اینکه در گام اول باید هلدینگ‌ها به صورت کامل خصوصی شوند، اظهار داشت: بدون شک پس از این اتفاق، هلدینگ‌های بزرگ همچون شرکت فولادمبارکه می‌توانند مانند چتر حمایتی برای واحدهای تولیدکننده کوچک باشند.

اعتقاد ما بر این است که هلدینگ‌های بزرگ می‌توانند مانند قله عمل کرده و واحدهای کوچک و متوسط به مثابه دامنه‌ها، در پایین قله قرار بگیرند. با چنین اقداماتی، واحدهای کوچک و متوسط می‌توانند خدماتی را به هلدینگ‌ها ارائه دهند و در مقابل واحدهای بزرگ چتر حمایتی برای آن‌ها باشند. به عنوان مثال واحدهای کوچک و متوسط می‌توانند تولید و صادرات واحدهای بزرگ را سامان دهند. اگر این موضوع به صورت خوشه‌ای در صنایع مختلف اجرایی شود، در نهایت به توسعه صنایع کوچک منجر خواهد شد.

گفتنی است فعالیت مجموعه‌های بزرگ مانند فولادمبارکه می‌تواند اشتغال‌زایی و تولید در واحدهای کوچک فولادسازی را به همراه داشته باشد. درواقع، این هلدینگ بزرگ در ایجاد تولید و اشتغال‌زایی واحدهای کوچک فولادی، نقش مهمی ایفا می‌کنند.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.