چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 1 May , 2024 ساعت ×
فولاد خرم‌آباد به جمع تولیدکنندگان فولادی بازگشت
03 تیر 1400 - 10:13
شناسه : 14230
کارخانه صدر فولاد خرم‌آباد یکی از بزرگ‌ترین واحدهای تولید قطعات فولادی در غرب ایران به شمار می‌رود که اوایل دهه 90 فعالیت آن رونق گرفت. اما چندی نگذشته بود که مشکلات این واحد تولیدی نمایان شد که این امر منجر به به تعطیلی آن و بیکاری ده‌ها نفر شده است. لذا دستگا‌های قضایی خرم‌آباد برای رفع این مشکلات پا پیش گذاشته و اقداماتی انجام داده‌اند. در همین راستا با تلاش‌های انجام شده این واحد طی یک ماه آینده مجدد به چرخه تولید باز خواهد گشت.
ارسال توسط : منبع : خبرگزاری فارس
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، محمد رزم رییس کل دادگستری استان لرستان طی بازدید از کارخانه صدر فولاد، اظهار داشت: بر اساس برنامه تدوین شده ستاد بزرگداشت هفته قوه قضاییه و در راستای اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی ابلاغی رهبری و حمایت از تولید همچنین اجرای شعار راهبردی سال یعنی پشتیبانی و حمایت از تولید و مانع‌زدایی بازدید از فولاد صدر انجام شد.

وی افزود: این کارخانه یکی از بهترین واحد‌های تولیدی ذوب‌آهن و میلگرد است که در اوج فعالیت خود برای ۲۴۰ نفر اشتغال‌زایی فراهم کرد.

رییس کل دادگستری لرستان گفت: یکی از دلایل تعطیلی این واحد تولیدی عدم تامین سرمایه در گردش به مبلغ  ۱۵۰ میلیارد تومان بود، کمااینکه به دلیل دیون و بدهی، این واحد محروم از دریافت تسهیلات بوده است. اما با جلساتی که ستاد تسهیل استانداری در رابطه با این واحد برگزار کرد، امیدواریم طی یک ماه آینده شاهد بازگشت این به چرخه تولید باشیم.

رزم بیان کرد: فولاد صدر یک ماه دیگر یا از طریق حق‌العمل کاری پیمانکار بخش خصوصی فعالیت خود را شروع می‌کند، یا افرادی از بخش خصوصی سرمایه در گردش مورد نیاز را به عنوان سهامدار در این کارخانه تامین می‌کنند.

طرح توسعه این کارخانه در دست پیگیری است

قدرت‌الله ترابی‌نژاد فرماندار چگنی نیز در بازدید از کارخانه صدر فولاد ضمن تبریک هفته قوه قضاییه تصریح کرد: حدود سه هفته به طور شبانه‌روزی پیگیر راه‌اندازی مجدد این واحد هستیم. در این راستا جلسات متعددی در شهرستان و مرکز استان برگزار شد که نهایتا در حال تلاش برای رایزنی با سرمایه‌گذار خارجی و داخلی هستیم تا در آینده نزدیک شاهد فعالیت مجددد این واحد تولید باشیم.

وی به طرح توسعه این کارخانه نیز اشاره کرد و ادامه داد: با راه‌اندازی این واحد طی ماه‌های اخیر می‌توانیم پیگیری‌های لازم را در راستای اجرای طرح توسعه آن آغاز کنیم که این امر موجب ایجاد اشتغال برای یک هزار و ۵۰۰ نفر است.

فرماندار چگنی در پایان خاطرنشان کرد: این مهم در دستور کار سرمایه‌گذار است و امیدواریم مدیرعامل کارخانه و تمامی دست‌اندرکاران تلاش کنند تا این واحد راه‌اندازی و مشکل کارگران آن که بیکار شده‌اند؛ حل شود.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.