پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024 ساعت ×
فولاد شادگان؛ پیشرو در تولید فولاد سبز
16 مرداد 1402 - 17:34
شناسه : 35404
مدیرعامل شرکت صنعت فولاد شادگان عنوان کرد: مدیرعامل شرکت صنعت فولاد شادگان در جلسه پایش برنامه عملیاتی این شرکت گفت: به دنبال اخذ گواهینامه فولاد سبز در راستای صیانت از محیط زیست هستیم.
ارسال توسط : منبع : شرکت صنعت فولاد شادگان
پ
پ

به گزارش «فلزات‌نیوز»، در همین راستا، چشم‌انداز «مجتمع فولادی سبز، جهان‌تراز با توانایی تولید دو میلیون تن محصولات فولادی» را برای شرکت صنعت فولاد شادگان تعریف کرده‌ایم.


بر اساس این گزارش، امروز دوشنبه ۱۶ مراد ماه ۱۴۹۲، جلسه پایش برنامه عملیاتی شرکت صنعت فولاد شادگان در فصل بهار سال ۱۴۰۲، با حضور حسین کهزاد، مدیرعامل این شرکت برگزار شد.

کهزاد با اشاره به فلسفه ایجاد صنعت فولاد شادگان در این منطقه، بیان کرد: هدف از ایجاد شرکت صنعت فولاد شادگان، توسعه صنعتی منطقه، کیفیت و بهبود زندگی کارکنان شرکت و مردم این شهرستان است.

وی افزود: در همین راستا، چشم‌انداز «مجتمع فولادی سبز، جهان‌تراز با توانایی تولید دو میلیون تن محصولات فولادی» را برای شرکت صنعت فولاد شادگان تعریف کرده‌ایم.

مدیرعامل شرکت صنعت فولاد شادگان در ادامه با اشاره به ماهیت و هدف از ایجاد فولاد سبز در این شهرستان، گفت: رسالت ما این است که ضمن تولید فولاد هیچ آسیبی به محیط زیست نرسانیم.

کهزاد عنوان کرد: در همین راستا، طرح‌های مطالعاتی و پژوهشی برای استفاده از گازهای پاک برای احیای آهن، استفاده مجدد از پسماندهای صنعتی و… را در دستور کار قرار داده‌ایم؛ خوشبختانه پیشرفت‌های خوبی در این پروژه ها داشته‌ایم و به زودی خبرهای خوشی در این زمینه منتشر خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: همچنین در راستای کاهش مصرف انرژی، طرح توسعه شرکت در بخش احیا مستقیم آهن بر پایه تکنولوژی «هات لینک» طرح‌ریزی کرده‌ایم که در حال حاضر، فقط دو شرکت در سطح جهان از این تکنولوژی استفاده می‌کنند و به لطف پروردگار، صنعت فولاد شادگان سومین آن‌ها خواهد بود.

این مقام مسئول با اشاره به چشم‌انداز شرکت صنعت فولاد شادگان در راستای تولید دو میلیون تن فولاد در افق ۱۴۰۵، خاطرنشان کرد: امسال ۸۰۰ هزار تن بیلت در مدار تولید قرار می‌گیرد و با اجرای فاز توسعه فولادسازی با اجرای پروژه یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن اسلب عریض، مجموع تولید به دو میلیون تن خواهد رسید.

کهزاد ادامه داد: همچنین به موازات توسعه فولادسازی ، توسعه آهن‌سازی نیز صورت خواهد پذیرفت و مجموع تولید آهن اسفنجی شرکت صنعت فولاد شادگان، به دو میلیون و ۷۰۰ هزار تن خواهد رسید.

وی با اشاره به برگزاری آزمون استخدامی شرکت صنعت فولاد شادگان جهت ایجاد اشتغال در این شهرستان، تاکید کرد: با برگزاری آزمون استخدامی این شرکت، بسیاری از دغدغه‌های شاغلان در فولاد شادگان پس از سال‌‎ها پاسخ داده می‌شود.

مدیرعامل شرکت صنعت فولاد شادگان اظهار داشت: همچنین طی این آزمون، نیروهای جدیدی از خارج شرکت به جمع ما اضافه می‌شوند و به این ترتیب گامی در راستای حل مشکل اشتغال جوانان بومی این منطقه برداشته خواهد ‌شد.

کهزاد در پایان جلسه پایش برنامه عملیاتی، یادآور شد: قصد داریم تا پا به پای پیشرفت صنعت جهان پیشرفت کرده و نام فولاد شادگان را با همت والای کارگران شریف و تلاشگر این شرکت بلند آوازه کنیم.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.