چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
فولاد پشتیبان اقتصاد کشور در دوران تحریم
14 شهریور 1400 - 12:46
شناسه : 17209
معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت در سمینار چالش تامین برق زنجیره فولاد گفت: صنایع معدنی و به ویژه فولاد پشتوانه اقتصاد ایران در دوره تشدید تحریم‌ها بوده‌اند.
ارسال توسط : منبع : ایمیدرو
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، سعید زرندی معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت در سمینار چالش تامین برق زنجیره فولاد، اظهار داشت: از آنجایی که ۱۲ درصد از سهم ارزش‌افزوده صنعت در اختیار فولاد است، صادرات این بخش، در دوران تحریم‌های ظالمانه توانست سهم ویژه‌ای در پشتیبانی از اقتصاد کشور داشته باشد.

وی به افزایش ظرفیت‌های ایجاد شده در زنجیره فولاد اشاره کرد و افزود: ظرفیت تولید کنسانتره سنگ‌آهن به ۶۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تن، گندله سنگ‌آهن به ۶۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تن، آهن‌اسفنجی به ۳۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تن و شمش فولادی طی سال گذشته به ۴۲ میلیون تن رسید.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه در سال گذشته حدود ۳۰ میلیون تن فولاد خام در کشور تولید شد، گفت: تا سال ۱۴۰۴ قرار است، ظرفیت تولید فولاد خام کشور به ۵۵ میلیون تن برسد که با توجه به ظرفیت‌های در حال احداث، هدف فوق محقق خواهد شد. البته با تواجه به اینکه طی یک دهه گذشته کشور با تامین برق مواجه است، برای دستیابی به اهداف طرح جامع فولاد، پنج هزار مگاوات ساعتی کمبود داریم که باید روش‌های متعددی را برای عبور از آن به کار گیریم.

زرندی با بیان اینکه بخش فولاد همواره برنامه‌هایی برای ایجاد ظرفیت‌های جدید تولید برق داشته و نیروگاه‌هایی راه‌اندازی کرده است، بیان کرد: توسعه این برنامه‌ها نیازمند همکاری دوجانبه وزارت صنعت معدن و تجارت و نیرو است. و با حضور شرکت‌های بزرگ و برتر (فولادی) و برنامه ایجاد ۱۰ هزار مگاوات ظرفیت جدید تولید برق، به کمک تامین برق خواهیم آمد.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت در پایان خاطرنشان کرد: بدین ترتیب در حال حاضر به سمتی در حرکت هستیم که خود شرکت‌های برق مورد نیاز خود را تامین کنند، هرچند که مطالباتی نیزاز وزارت نیرو داریم. اما طبق گزارش ایمیدرو، هفته‌ای ۲۳۵ میلیون دلار به سبب قطعی برق عدم النفع (منافع از دست‌رفته) داشته‌ایم. هرچند این عدد با احتساب قطعی برق در شرکت‌های ۱۰۰ درصد خصوصی، افزایش خواهد یافت.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.