چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
فیلترپرس «بومی‌سازی شده» کارخانه آلومینا رونمایی شد
19 بهمن 1400 - 12:07
شناسه : 24353
پروژه فیلتر پرس بومی‌سازی شده در مقیاس صنعتی صبح امروز با حضور استاندار خراسان شمالی و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در شرکت آلومینای ایران افتتاح شد و طی 6 ماه با دانش بومی طراحی و ساخته و امروز وارد خط تولید شده است.
ارسال توسط : منبع : ایمیدرو
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، تورج زارع مدیرعامل شرکت آلومینای ایران، اظهار داشت: هدف اجرای پروژه فیلتر پرس توسعه و بهینه‌سازی فرایند تولید بوده و کاربرد آن افزایش ظرفیت جداسازی و انتقال مواد ناخالص فرایند تولید به سد باطله (حدود ۱۵ تن بر ساعت) است.

وی افزود: این پروژه افزایش ظرفیت تولید و کاهش مصرف آب مجتمع (حدود ۲٫۵ متر مکعب بر ساعت) را در پی دارد. همچنین ارزش تجهیزات این پروژه ۳۰۰ هزار دلار و هزینه طراحی، اجرا، نصب و راه‌اندازی آن ۵۰ میلیارد ریال شد.

مدیرعامل شرکت آلومینای ایران، گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده این طرح به مدت ۶ ماه با دانش کاملا بومی در واحد جداسازی گل‌قرمز شرکت آلومینای ایران اجرا شده است.

زارع در پایان خاطرنشان کرد: تامین، نصب و راه‌اندازی ۴ دستگاه فیلتر پرس به مبلغ دو میلیون یورو را برای کاهش مصرف ۱۵ متر مکعب بر ساعت آب و فیلتراسیون ۱۲۰ تن بر ساعت گل به علت اقتصادی بودن پروژه در دست بررسی داریم.

گفتنی است، شرکت آلومینای ایران، تنها تولیدکننده پودر آلومینا (ماده اولیه تولید شمش آلومینیوم) است و به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های ایمیدرو فعالیت می‌کند.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.