چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
قدردانی از عملکرد فولادمبارکه
20 تیر 1401 - 14:53
شناسه : 30119
وزیر صنعت، معدن و تجارت در جریان سفر به استان اصفهان، ضمن دیدار با مدیرعامل گروه فولادمبارکه، چند پروژه صنعتی در مجتمع فولاد سبا را افتتاح و از نزدیک از خطوط تولید این شرکت بازدید کرد.
ارسال توسط : منبع : روابط‌عمومی فولادمبارکه
پ
پ

به گزارش اخبار فلزات، رضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت، در آیین بازدید از مجتمع فولادمبارکه و همچنین افتتاح چند پروژه صنعتی در مجتمع فولاد سبا که جمعی از نمایندگان مردم اصفهان و شهرستان‌های لنجان و مبارکه در مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند، پس از افتتاح واحدهای گاززدایی و کربن‌زدایی تحت خلا (V.O.D &  V.D) و اسمز معکوس ثانیه (RO2) فولادمبارکه، اظهار داشت: به پاس قدردانی از زحمات و تلاش‌های مدیران و کارکنان سخت‌کوش فولادمبارکه، از این مجموعه بازدید به عمل آوردیم.

عملکرد خاص فولادمبارکه در بی‌نیازی کشور در واردات محصولات خاص

وی عملکرد فولادمبارکه در تنظیم بازار، کاهش چشمگیر مصرف آب و تولید محصولات ویژه را قابل تقدیر دانست و با بیان اینکه در حال حاضر، ایران هم تولیدکننده و هم صادرکننده فولاد است، افزود: پیش از این، زمانی که قصد تولید الکتروموتور را داشتیم، فولاد الکتریکی را از دیگر کشورها خریداری و وارد می‌کردیم که خوشبختانه فولادمبارکه کشور  را از واردات این محصولات خاص بی‌نیاز کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اهمیت تثبیت قیمت انواع محصولات فولادی در بازارهای داخلی بیان کرد: فولادمبارکه با جبران کسری محصولات به خوبی توانست مدیریت بازار را نیز انجام دهد و در حفظ تعادل آن تاثیرگذار باشد که به نوبه خود جای تقدیر دارد.

فاطمی‌ امین در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: این شرکت در حوزه فناوری نیز اقدامات موثری انجام داده و علاوه بر این، با سرمایه‌گذاری‌های قابل توجهی که انجام داده، مصرف آب واحدهای خود را نسبت به سایر تولیدکنندگان فولاد جهان به کمترین حد ممکن کاهش داده است.

فولادمبارکه دغدغه تولید فولادهای الکتریکی را برطرف کرد

وزیر صنعت، معدن و تجارت یکی از دغدغه‌های این وزارتخانه را دست‌یابی به توانمندی تولید فولادهای ویژه نظیر فولادهای مورد نیاز صنعت تولید ترانسفورماتورها دانست و در همین خصوص یادآور شد: خوشبختانه فولادمبارکه با تحقیق و به‌روزرسانی دانش فنی و در ادامه نیز با اجرا و به بهره‌برداری رساندن طرح‌های توسعه هدفمند، دغدغه این وزارتخانه و کشور را برطرف ساخت.

تکمیل زنجیره تولید در فولادمبارکه

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اهمیت تکمیل حداکثری زنجیره تولید در کشور، تصریح کرد: در بسیاری مواقع با حلقه مفقوده در زنجیره تولید مواجه هستیم و این اتفاق، باعث می‌شود که سرمایه‌گذاری‌ها ارزش افزوده لازم را به همراه نداشته باشند و همچنان به واردات نیازمند باشیم. خوشبختانه در این زمینه شاهد هستیم که فولادمبارکه با سرمایه‌گذاری‌های هدفمند،  دست‌یابی به دانش فنی تولید فولادهای سیلیکونی و در ادامه نیز با احداث خطوط نورد این قبیل محصولات، زنجیره تولید را به زودی تکمیل می‌کند.

فاطمی امین در پایان خاطرنشان کرد: طبق فرمایش رهبری، تولید، جهاد در برابر دشمن است و علی‌رغم اعمال تحریم‌های ظالمانه دشمنان، حجم تجارت خارجی ایران در سال گذشته ۱۲۰ میلیارد دلار بوده و این نشان‌دهنده جهادی است که در تولید و تجارت رقم خورد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.