سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024 ساعت ×
قطار فولاد سنگان بر ریل توسعه تولید
20 شهریور 1401 - 18:18
شناسه : 31670
معاون بهره‌برداری شرکت فولاد سنگان گفت: قطار رکوردشکنی‌های فولاد سنگان با سرعت بر ریل تولید در حال عبور و رد شدن از رکوردهای تولیدی است. این بار نیز با همت تمامی کارکنان در پنج ماه نخست سال جاری، موفق به تحقق 78 درصدی برنامه تولید شده‌ایم.
ارسال توسط : منبع : شرکت فولاد سنگان
پ
پ

به گزارش اخبار فلزات، شرکت فولاد سنگان از جمله شرکت‌های زیرمجموعه فولاد مبارکه است که علی‌رغم گذشت پنج سال از بهره‌برداری آن، به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده گندله و کنسانتره در شرق کشور، توانسته است با تولید مستمر، کیفیت مواد اولیه به عنوان تامین‌کننده‌ای مطمئن و پایدار برای بزرگ‌ترین کارخانه فولاد‌ساز خاورمیانه عملکرد مثبتی را نشان دهد؛ به طوری که در حال حاضر، فولاد سنگان به عنوان یکی از نقاط کلیدی توسعه صنعت با همت جهادی و تلاش بی‌وقفه کارکنان، توانسته است جهت سربلندی و توسعه صنعت و اقتصاد برای چهارمین سال پیاپی، عنوان برترین واحد نمونه صنعتی در عسلویه شرق ایران را از آن خود کند. در این راستا، فولاد سنگان با تدوین چشم‌انداز برنامه توسعه خود، در افق ۱۴۰۴ در نظر دارد تا به تولید پنج میلیون تن گندله و سه میلیون و ۵۰۰ هزار تن کنسانتره دست پیدا کند.

گفتنی است علی‌رغم قطعی برق و از مدار خارج شدن برخی از بخش‌های کارخانه‌، در این شرایط فولاد سنگان رکوردهای روزانه را در کارخانه کنسانتره‌سازی به ثبت رسانده است که نتیجه تلاش کارکان موجب ارتقا و رشد صنعت استان و شهرستان شده و رتبه ۶۴ در بین ۱۰۰ شرکت برتر ایران را به دست آورده است.

با توجه به اینکه توسعه آینده فولاد سنگان در گروی توسعه زیرساخت‌ها است، این شرکت نقش تقویت‌کننده در حوزه معدن و تامین سنگ را در راستای تولید مستمر تا پایان سال جاری ایفا خواهد کرد. علاوه‌براین، ایجاد اقدامات موثر در حوزه استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر (نیروگاه باد)، کلنگ‌زنی‌ کارخانه کنسانتره با ظرفیت یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن هماتیت و اجرای سیستم اسپریدر (به عنوان بزرگ‌ترین طرح زیست‌محیطی کشور برای اولین بار در ایران و خاورمیانه)، ازجمله برنامه‌های فولاد سنگان در سال ۱۴۰۱ است.

در این زمینه، سید علی شمسی‌نیا، معاون بهره‌برداری فولاد سنگان از تولید بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن گندله در پنج ماهه نخست سال جاری خبر داد و عنوان کرد: به لطف خدا و همت تمامی کارکنان شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان، توانستیم با تحقق ۷۸ درصدی برنامه تولید، گامی جدی در راستای اهداف تولیدی در این شرکت برداریم.

وی افزود: ما در فولاد سنگان در سال گذشته علی‌رغم وجود مشکلات جاری در کشور همچون قطعی برق، گاز و… توانستیم بیش از چهار میلیون تن گندله تولید کنیم و با توجه به برنامه‌ها و اهداف تولیدی در این شرکت، هدف‌گذاری ما در سال «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» دستیابی به ظرفیت اسمی کارخانه گندله‌سازی یعنی پنج میلیون تن گندله در سال خواهد بود.

معاون بهره‌برداری شرکت فولاد سنگان با اشاره به گام‌های ارزشمند و پولادین کارکنان فولاد سنگان در ماه‌های نخست سال جاری و شکستن رکوردهای پیاپی، مطرح کرد: ما در فروردین سال جاری با تولید ماهیانه بیش از ۵۱۵ هزار تن گندله در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، رشد بیش از ۱۵ درصد را داشتیم که با توجه به ظرفیت‌سازی موجود در فولاد سنگان و تلاش بی‌وقفه انجام شده، این مهم در اردیبهشت ماه نیز تکرار شد و با تولید بیش از ۵۳۰ هزار تن گندله در ماه و شکستن رکورد قبلی در ابتدای سال با عنایت به میزان تولیدی ماهیانه در مدت مشابه سال قبل، رشد بیش از ۳۵ درصدی را شاهد بودیم.

شمسی‌نیا اضافه کرد: قطار رکوردشکنی‌های فولاد سنگان با سرعت بر ریل تولید در حال عبور و رد شدن از رکوردهای تولیدی بود که مشکلات ناشی از قطعی برق گریبان‌گیر تولید در این شرکت شد و در خرداد ماه شاهد توقف تولید در این شرکت بوده‌ایم که با توجه به قطعی ۴۵ روزه برق از ابتدای سال تاکنون و با در نظر گرفتن میزان تولید میانگین ۱۸ هزار تن در روز، بیش از ۸۰۰ هزار تن تولید از دست رفته داشته‌ایم.

وی با اشاره به میزان تولید تجمیعی این شرکت، گفت: فولاد سنگان از ابتدای بهره‌برداری تاکنون حدود ۱۶ میلیون تن گندله تولید کرده است که امیدوار هستیم با برنامه‌ریزی منسجم، شاهد تولیدی پایدار با هدف تامین بخشی از گندله مورد نیاز فولاد مبارکه تامین باشیم و در رسیدن به اهداف تولیدی که محور اصلی شعار سال است، با بهینه‌سازی خطوط تولید و بومی‌سازی قطعات و تجهیزات علاوه بر رشد کمی، کیفیت محصولات تولیدی این شرکت متناسب با استانداردهای لازم باشد.

معاون بهره‌برداری فولاد سنگان با اشاره به میزان تولید صورت گرفته، تصریح کرد: در پنج ماه نخست امسال با تولید بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن نشان داده‌ایم که در صورت برطرف شدن مشکلات و چالش‌های جاری، قادر به تحقق ظرفیت اسمی کارخانه و حتی رد شدن از  این ظرفیت هستیم و امیدواریم در سالی که به فرموده مقام معظم رهبری با عنوان سال «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» نامگذاری شده است، با هم‌افزایی تمامی ارکان در مجموعه بزرگ فولاد سنگان، شاهد عینیت بخشی به فرامین مقام معظم رهبری باشیم. در حالی که ایشان در آخرین سخنرانی خود فرمودند زنجیره ارزش افزوده معدن را تکمیل کنید، ما بهترین معادن و متنوع‌ترین معادن را داریم. معدن‌ها یا دست نخورده باقی مانده یا به شکل خام صادر شده است.

شمسی‌نیا در پایان یادآور شد: یقینا مجاهدان اقتصادی فولاد سنگان در لبیک به فرامین رهبر انقلاب اسلامی در جایگزینی معدن به جای نفت از هیچ تلاشی دریغ نخواهند کرد و با تمامی توان و اراده‌ای که برخاسته از همت و غیرت جوانان این مرز و بوم است، در تحقق‌بخشی این اهداف روزبه‌روز با تلاش و همتی پولادین، در راستای اعتلای صنعت ایران از هیچ خدمتی دریغ نخواهند کرد.

انتهای پیام//

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.