شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 4 May , 2024 ساعت ×
قطعی برق به هیچ وجه به نفع فولاد اکسین نیست
24 خرداد 1402 - 15:35
شناسه : 34390
مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان گفت: محدودیت‌های برقی منجر به عدم تحقق بودجه سالیانه و کاهش تناژ تولید و ارسال ورق‌های مورد نیاز اجرای پروژه‌های ملی خواهد شد.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی شرکت فولاد اکسین خوزستان
پ
پ

به گزارش «فلزات‌نیوز»، علی محمدی در خصوص محدودیت‌های برقی در فصل تابستان و اثرات آن بر تولید ورق‌های فولادی، بیان کرد: شرکت فولاد اکسین خوزستان در راستای نیاز صنایع عظیم کشور به منظور تولید انواع ورق‌های فولادی با استحکام بالا تا عرض چهار و نیم متر جهت مصارف گوناگون مانند لوله‌های انتقال نفت و گاز با قطر بالا، مخازن تحت فشار و ذخیره میعانات نفت، گاز و پتروشیمی، دیگ‌های بخار صنعتی و نیروگاهی، صنایع کشتی‌سازی و سازه‌های خاص ساختمانی با خواص مکانیکی متنوع در سال ۱۳۸۸ به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: در همین راستا، این شرکت از سال‌های گذشته تاکنون با تولید انبوه ورق‌های فولادی API، علاوه بر تحقق رسالت خود و بی‌نیازی کشور به این محصولات، توانسته است نقش مهمی را در اجرای پروژه‌های ملی ایفا کند.

مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان عنوان کرد: از آنجایی که فولاد اکسین خوزستان جزو ۱۰ شرکت برتر تولیدات ورق‌های فولادی خاص در جهان بوده و محصولات تولیدی این شرکت، محصولات خاص در حوزه نفت و گاز است و همچنین اجرای پروژه‌های این صنعت در چرخه اقتصاد کشور جایگاه ویژه‌ای دارد، بنابراین باید تولید و ارسال ورق‌های مورد نیاز این صنایع در زمان مقرر انجام شود تا خللی در روند پروژه‌های ملی ایجاد نشود.

محمدی تصریح کرد: این شرکت به واسطه تولیدات خود، نقش مهمی را در مقابله با تحریم‌های ظالمانه داشته و به عنوان خط مقدم در صنعت فولاد کشور، نیاز بسیاری از صنایع از جمله نفت و گاز را برطرف کرده است.

وی در ادامه تاکید کرد: حال با توجه به محدودیت‌های برقی، کلیه تلاش‌ها و خدمات ارائه شده توسط این مجموعه تحت شعاع قرار گرفته و علی‌رغم اینکه میزان برق مورد نیاز این مجموعه ۱۳ مگاوات بوده است، این محدودیت‌ها بدون در نظر گرفتن مواردی نظیر استراتژیک بودن محصولات تولیدی و تعهدات انجام پروژه‌های ملی، پیوستگی خط تولید این شرکت را به شدت تحت‌الشعاع قرار داده است.

مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان یادآور شد: مصرف برق فولاد اکسین فقط ۱۳ مگاوات بوده که در مقایسه با مصارف سایر شرکت‌های فولادی قابل مقایسه نیست. همچنین دیگر شرکت‌های فولادی از خطوط تولید بسیار زیادی بهره‌برداری می‌کنند و با توقف یک یا چند بخش، هیچ گونه خللی در روند این شرکت‌ها ایجاد نمی‌شود اما این معضل در مقایسه با فولاد اکسین خوزستان که یک محصول خاص تولید می‌کند، منجر به توقف کامل خط تولید این شرکت می‌شود.

محمدی مطرح کرد: با توجه به اینکه محصول تولیدی این شرکت از صنایع میان‌دستی بوده، توقف خط تولید منجر به مشکلاتی در شرکت های پایین‌دستی و توقف سایر پروژه‌ها خواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بخشی از سهام این شرکت (۶۰ درصد) متعلق به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کشور بوده و ذی‌نفعان اصلی این وزارت جامعه بازنشستگان عزیز هستند، کاهش تناژ تولید و عدم تحقق بودجه سالیانه، موجب ضرر و زیان بسیار زیاد بازنشستگان و سهام‌داران خواهد شد و از سوی دیگر با توجه به شرایط بسیار سخت اقتصادی و کاهش درآمد پرسنل، موجب سخت‌تر شدن شرایط اقتصادی و معیشتی کارگران و همچنین وارد آمدن فشارهای روحی و روانی شدید کلیه پرسنل شاغل خواهد شد.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.