پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024 ساعت ×
قطعی برق حرکت چرخ تولید را کند کرد
09 مرداد 1400 - 12:15
شناسه : 15650
مدیرعامل شرکت گروه ملی صنعتی فولاد ایران: مدیرعامل شرکت گروه ملی صنعتی فولاد ایران درجلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان خوزستان که با حضور بابک دین پرست معاون وزیر کشور، اسدالله کشاورز معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت، مهدی نیازی دبیر ستاد تسهیل تولید، نماینده مردم اهواز، دادستان اهواز، روسای سازمان تامین اجتماعی، امور مالیاتی، معاون استاندار، نماینده بانک ملی و روسای سازمان‌ها، ادارت دولتی و شرکت‌های تولیدی و صنعتی استان خوزستان در شرکت گروه ملی صنعتی فود ایران برگزار شد، گفت: توقف و یا کاهش ظرفیت خطوط تولید و افزایش چند برابری قیمت خرید شمش و مواد اولیه منجر به کاهش درآمدهای این شرکت شده است.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی گروه ملی فولاد ایران
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، نادر جعفر یوسفی مدیرعامل شرکت گروه ملی صنعتی فولاد ایران در این نشست، اظهارداشت: در حال حاضر به واسطه محدودیت‌های اعمال شده، بخشی از خطوط تولید کارخانجات این گروه فولادی متوقف شده است.

وی با اشاره به اینکه مجموعه گروه ملی فولاد ایران مشکلات متعددی طی سال‌های گذشته داشته است، افزود: به رغم تلاش‌های صورت گرفته برای رفع این مشکلات، برخی از موانع مانند محدودیت‌های ناشی از قطعی برق شرایط را برای این گروه فولادی دشوار کرده است. در همین راستا محدودیت‌های پیش آمده طی دو ماه اخیر، باعث توقف برخی از خطوط کارخانه و یا کاهش چشمگیر تولید شده است و ضرر و زیان فراوانی را برای شرکت گروه صنعتی فولاد ایران درپی داشت.

مدیرعامل شرکت گروه ملی صنعتی فولاد ایران، گفت: توقف و یا کاهش ظرفیت خطوط تولید و افزایش چند برابری قیمت خرید شمش و مواد اولیه منجر به کاهش درآمدهای این شرکت شده است و برای جبران آن باید به دنبال تامین منابع مالی جدیدی همچون سایر شرکت‌های بزرگ فولادی و متناسب با تولید در ظرفیت اقتصادی باشیم.

جعفریوسفی بیان کرد: یکی از روش‌ها برای تامین این منابع، ایجاد ارتباط و اتصال گروه ملی صنعتی فولاد ایران با شرکت فولاد خوزستان است؛ چراکه معتقدیم در صورت ایجاد تعامل و ارتباط بین شرکت‌های بزرگ فولادی در استان مانند گروه ملی، فولاد خوزستان و فولاد اکسین و استفاده از ظرفیت‌های این شرکت‌ها، ارزش‌افزوده بیشتری را برای این شرکت‌ها به همراه خواهد داشت. کما اینکه یکی از دلایل اصلی موفقیت شرکت‌های فولادی بین‌المللی نیز استراتژی تشکیل ابرهلدینگ‌های فولادی بوده است.

وی ادامه داد: برنامه‌ریزی برای چرخه تولید محصولات فولادی و ایجاد ارزش‌افزوده در این بخش، قطعا فرصت‌های شغلی قابل ملاحظه‌ای را در استان، بدون هیچگونه سرمایه‌گذاری جدیدی و در کم‌ترین زمان ممکن فراهم خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت گروه ملی صنعتی فولاد ایران با اشاره به تشکیل ستاد با حضور تعدادی از اعضای ستاد ملی تسهیل و رفع موانع تولید در محل این شرکت، اذعان داشت: امروزه ایجاد ارتباط بین گروه‌های فولادی مستقر در استان، حل مشکلات موجود و بهبود تولید نیز مورد تاکید قرار دارد.

جعفر یوسفی در پایان با تاکید بر اینکه از مهمترین خواسته‌های گروه ملی صنعتی فولاد ایران از ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، تامین مواد اولیه مورد نیاز از شرکت فولاد خوزستان است، خاطرنشان کرد: خرید اعتباری شمش از شرکت فولاد خوزستان با ضمانت بانک ملی جهت تولید اقتصادی با توجه به ظرفیت اسمی شرکت گروه ملی، تعیین تکلیف و تقسیط پنج ساله بدهی‌های ریالی و ارزی بانکی گذشته، تنفس ۶ ماهه و تقسیط بدهی‌های گذشته برق، جلب حمایت سازمان تامین اجتماعی و سازمان امور مالیاتی در خصوص بدهی‌های گذشته جهت تسریع و تسهیل در صدور کارت بازرگانی این شرکت، تا صادرات محصولات تولیدی گروه ملی به بازارهای جهانی، افزایش یابد از جمله مورد بررسی است.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.