چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
قوانین وزارت نیرو سدی در مقابل ساخت نیروگاه‌های برق
14 شهریور 1400 - 16:29
شناسه : 17240
سمینار چالش برق در زنجیره فولاد صبح روز یکشنبه 14 شهریور ماه 1400 با حضور سعید زرندی معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت، بهرام سبحانی رییس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، منصور یزدی‌زاده مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان و برخی از مدیران عامل شرکت‌های فولادی و صاحب‌نظران صنعت فولاد کشور و عرصه برق در هتل همای تهران برگزار شد.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی چادرملو
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، ناصر تقی‌زاده مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در پنل سمینار تخصصی چالش برق در زنجیره فولاد، اظهار داشت: صنایع و بخش خصوصی به دلیل ضوابط و مقررات بازدارنده وزارت نیرو انگیزه‌ای برای ساخت نیروگاه ندارند. در این راستا چادرملو اقدام به ساخت نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی سیکل ترکیبی و نیروگاه ۱۰ مگاواتی خورشیدی نموده است تا بتواند برق مورد نیاز خود را تامین کند، اما طبق همین ضوابط موجود، شرکت مکلف است برق تولیدی خود را به دولت بدهد و از سوی دیگر با ۲ برابر قیمت برق خریداری کند، از طرفی هرگاه کمبودی در عرضه برق کشور پیش آمد، صنایع فولادی باید تعطیل شوند.            

وی با اشاره به روش مدیریت‌ها در صنعت برق، افزود: در حال حاضر قصد داریم چند نیروگاه خورشیدی راه‌اندازی کنیم، اما متاسفانه اجازه ساخت آن را نمی‌دهند؛ مگر آنکه برای هر نیروگاه ۱۰ کیلوواتی، یک شرکت جدید ثبت کنیم. وزارت نیرو باید برای جلب نظر سرمایه‌گذاران بخش خصوصی جهت ساخت نیروگاه، مشوق‌هایی در نظر بگیرد در غیر این صورت کمبود فعلی برق در آینده بیش از این خواهد بود. 

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو، گفت: در حال حاضر نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی در استان یزد وجود دارد که به دلیل اورهال نشدن تعطیل است. لذا شرکت چادرملو آمادگی لازم برای پرداخت هزینه سنگین اورهال نیروگاه را دارد؛ اما انتظار داریم برق مجموعه را قطع نکنند و اینگونه یک نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی به چرخه برق کشور باز خواهد گشت.

 تقی‌زاده بیان کرد: امسال بالغ بر ۱۰۰ میلیون دلار ضرر ناشی از قطع برق به شرکت چادرملو تحمیل شد. و این در حالی است که برای اجرای طرح‌های توسعه‌ای خود و حتی ساخت نیروگاه‌های جدید نیازمند ارز هستیم که تحقق این امر نیز تنها به دست صادرات صورت می‌گیرد، اما متاسفانه قطع تحمیلی برق در سال جاری این فرایند را به شدت مختل کرده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: توسعه با سخنرانی و شعار اتفاق نمی‌افتد؛ بلکه نیازمند برنامه‌ریزی منطقی و برداشتن موانع توسعه که مورد تاکید مقام معظم رهبری است محقق می‌شود. لذا امیدواریم در دولت جدید شاهد این تحول باشیم.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.