چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
قیمت بنزین ایالت متحده افزایش یافت
19 دی 1400 - 16:15
شناسه : 22822
براساس گزارش‌های منتشر شده، قیمت بنزین خرده‌فروشی آمریکا دوباره افزایش یافت و به بالاترین رقم طی سه هفته اخیر رسید.
ارسال توسط : منبع : شانا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، میانگین قیمت خرده‌فروشی بنزین آمریکا روز پنجشنبه مورخ ۱۶ دی‌ماه به بالاترین رقم طی حدود سه هفته اخیر رسید و برای نخستین‌بار در دو ماه اخیر دوباره تحت تاثیر رشد قیمت نفت و تقاضای بالای مصرف‌کنندگان، افزایش یافت.

انجمن اتومبیل آمریکا (AAA) اعلام کرد که میانگین قیمت خرده‌فروشی بنزین در آمریکا پنجشنبه گذشته به سه دلار و ۳۰ سنت برای هر گالن رسید که بالاترین رقم از ۱۹ ماه دسامبر ۲۰۲۱ (۲۸ آذرماه) بود. افزایش قیمت بنزین هفته گذشته برای نخستین‌بار از اوایل ماه نوامبر ۲۰۲۱ پایدار بود.

قیمت خرده‌فروشی بنزین آمریکا اوایل ماه نوامبر ۲۰۲۱ به بالاترین سطح در هفت سال اخیر رسید و سبب شد دولت اقدام‌هایی را برای پایین بردن قیمت‌ها انجام دهد که یکی از آن‌ها برداشت از ذخیره‌سازی راهبردی نفت بود.

گفتنی است، تلاش‌های جو بایدن رییس‌جمهوری آمریکا برای پایین بردن قیمت‌ها با ظهور سویه اومیکرون هم‌زمان شد که سبب واکنش شدید بازارهای نفت و سقوط قیمت‌ها به‌دلیل نگرانی‌ از آسیب تقاضا تحت تاثیر این سویه شد. با توجه به اینکه قیمت بنزین معمولا از قیمت نفت تبعیت می‌کند، مصرف‌کنندگان در ایام تعطیلات از کاهش قیمت سوخت بهره‌مند شدند، اما اکنون که مشخص شده بیماری‌زایی اومیکرون کمتر از سویه‌های پیشین است، قیمت‌های نفت تا حدود زیادی بهبود یافته است.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.