پنج شنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 9 May , 2024 ساعت ×
قیمت جهانی طلا بار دیگر در جایگاه رشد ایستاد
23 تیر 1400 - 10:13
شناسه : 15099
براساس گزارش‌های منتشر شده، قیمت جهانی طلا در معاملات روز چهارشنبه، تحت تاثیر گزارش تورم آمریکا و رشد فراتر از انتظار قیمت‌های مصرف‌کننده این کشور قرار گرفت و با افت قیمت مواجه شد، هرچند تقویت ارزش دلار این رشد را محدود کرد.
ارسال توسط : منبع : خبرگزاری مهر
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، تا ساعت ۸:۱۳ به وقت تهران، قیمت خرید نقدی هر اونس طلا در بورس فلزات لندن، اسپات‌گلد، ۰.۲۸ درصد رشد کرد و به یک هزار و ۸۱۳.۲۵ دلار رسید. قیمت پیش‌خرید هر اونس طلای آمریکا تا این لحظه با ۰.۲۰ درصد رشد به یک هزار و ۸۱۳.۶۰ دلار رسیده است.

گزارش تورم آمریکا که بسیار مورد انتظار فعالان بازارهای مالی بود شب گذشته منتشر و نشان داد تورم آمریکا به بالاترین سطح طی ۱۳ سال اخیر رسیده است و شاخص تورم اصلی در بالاترین سطح در ۳ دهه گذشته قرار دارد.

با وجود این گزارش سرمایه‌گذاران انتظار ندارند بانک مرکزی آمریکا فورا وارد عمل شده و نرخ بهره خود را بالا ببرد. همین نگاه سرمایه‌گذاران باعث شد تا آن‌ها برای در امان ماندن از تورم به خرید طلا رو بیاورند. اما آن‌چه باعث شد قیمت جهانی طلا بالاتر نرود، این بود که ارزش دلار در معاملات امروز تقویت و قیمت خرید طلا را برای دارندگان ارزهای غیردلاری افزایش داد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.