پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024 ساعت ×
قیمت جهانی طلا در مسیر صعود
28 مهر 1400 - 13:20
شناسه : 19417
براساس گزارش‌های منتشر شده، قیمت جهانی طلا در معاملات امروز چهارشنبه در حالی افزایش یافت که اقتصاددانان پیش‌بینی کردند فدرال‌رزرو آمریکا فعلا نرخ بهره خود را افزایش نخواهد داد.
ارسال توسط : منبع : خبرگزاری مهر
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، اقتصاددانان شرکت‌کننده در نظرسنجی رویترز پیش‌بینی کردند فدرال‌رزرو برای بالا بردن نرخ بهره خود تا سال ۲۰۲۳ صبر خواهد کرد. آن‌ها معتقدند در سال آینده نرخ تورم بالا ریسک بیشتری برای بازارها ایجاد خواهد کرد.

همچنین در مواقعی که احساس شود تورم بالا خواهد رفت سرمایه‌گذاران برای حفظ ارزش دارایی‌های خود به خرید طلا رو می‌آورند اما افزایش نرخ بهره که تورم را پایین می‌آورد، قیمت طلا را به سرعت پایین می‌آورد.

تا ساعت ۱۱:۳۲ به وقت تهران، قیمت خرید نقدی هر اونس طلا در بورس فلزات لندن، اسپات‌گلد، ۰.۴۷ درصد رشد کرد و به یک هزار و ۷۷۷ دلار و هفت سنت رسید. قیمت پیش‌خرید هر اونس طلا در بورس آمریکا نیز تا این لحظه با ۰.۳۶ درصد رشد به یک هزار و ۷۷۷ دلار و ۱۰ سنت رسیده است.

گفتنی است، مسئله‌ای که باعث شد رشد قیمت طلا محدود شود افزایش ۱.۶۴۸ درصدی سود اوراق قرضه ۱۰ ساله آمریکا بود که منجر به کاهش تمایل به خرید طلا به عنوان یک سرمایه غیرسودده شد. این بالاترین سود اوراق ۱۰ ساله آمریکا از ۲۰ ماه می تاکنون بود.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.