شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 4 May , 2024 ساعت ×
قیمت طلای جهانی اندکی رشد پیدا کرد
31 مرداد 1402 - 15:51
شناسه : 35587
امروز سه‌شنبه 31 مرداد ماه، قیمت طلا در بازارهای جهانی با ۰.۶ درصد افزایش، به یک هزار و ۸۹۵ دلار و ۱۰ سنت رسید که این میزان بالاتر از پایین‌ترین حد خود طی پنج ماه اخیر بود.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش «فلزات‌نیوز»، با وجود اینکه در روز ۲۲ آگوست ۲۰۲۳ بازدهی خزانه‌داری آمریکا به بالاترین حد خود طی ۱۶ سال اخیر رسید اما دارایی‌های بدون بازده را حفظ کرد زیرا سرمایه‌گذاران منتظر نشست بانک‌های مرکزی در هفته جاری درباره نرخ‌های بهره هستند. قیمت طلای آمریکا در این روز با ۰.۰۳ درصد افزایش، به یک هزار و ۸۹۶ دلار و ۱۰ سنت رسید.

قیمت طلا پس از یک هفته کاهش متوالی، در روز گذشته ۰.۳ درصد بالاتر رفت و بهترین روز خود در بیش از دو هفته گذشته را ثبت کرد.

کلیفورد بنت، اقتصاددان ارشد «ACY Securities» در این راستا بیان کرد: خریداران منتظر بودند تا ببینند طلا تا کجا می‌تواند سقوط کند و این می‌تواند شروعی برای ورود مجدد آن‌ها به بازار باشد.

وی افزود: هرگونه اصلاح در ارزش دلار آمریکا از اوج‌های اخیر، می‌تواند باعث افزایش شدید قیمت در بازار طلا شود.

بازده اوراق ۱۰ ساله خزانه‌داری به بالاترین حد خود رسید که آخرین بار در ماه نوامبر ۲۰۰۷ مشاهده شد زیرا اقتصاد انعطاف‌پذیر ایالات‌ متحده این دیدگاه را تقویت کرد که فدرال رزرو نرخ‌های بهره را برای مدت طولانی‌تری بالا حفظ می‌کند.

این مسئله ضمن افزایش نرخ‌های بالاتر بازده اوراق قرضه، دلار را تقویت می‌کند و باعث می‌شود شمش‌های بدون بازده جذابیت کمتری داشته باشند.

نظرات جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در روز جمعه ۲۵ آگوست در نشست بانک‌های مرکزی در جکسون هول، وایومینگ برای چشم‌انداز نرخ بهره در نظر گرفته خواهد شد.

اس‌پی‌دی‌آرگلدتراست، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری با پشتوانه طلا در جهان، از روز گذشته جریان خروجی خود را از سر گرفت.

در بازار سایر فلزات، نقره با ۰.۳ درصد کاهش، به ۲۳.۲۷ دلار و ۲۷ سنت در هر اونس رسید و پلاتین در ۹۰۹ دلار و ۴۱ سنت ثابت باقی ماند. همچنین بهای پالادیم با ۰.۱ درصد کاهش، به یک هزار و ۲۴۳ دلار و ۹۱ سنت رسید.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.