دوشنبه, ۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 22 April , 2024 ساعت ×
قیمت طلای جهانی به پرواز درآمد
09 دی 1402 - 16:54
شناسه : 36487
در آستانه سال جدید میلادی، قیمت طلا روز جمعه هشتم دی ماه 1402 با توجه به شرط‌بندی قوی کاهش نرخ بهره آمریکا در اوایل سال آینده و در شرایطی که جنگ در اوکراین و تنش‌ها در خاورمیانه باعث افزایش تقاضای پناهگاه امن شد، به بالاترین میزان طی سه سال اخیر رسید.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش «فلزات‌نیوز»، بهای هر اونس طلا با ۰.۲ درصد افزایش، به دو هزار و ۶۸ دلار و ۹۵ سنت رسید که این رقم تاکنون در سال ۱۴ درصد افزایش یافت و به بزرگ‌ترین رشد سالانه خود از سال ۲۰۲۰ رسید. هر اونس طلای آمریکا ۰.۲ درصد کاهش یافت و به دو هزار و ۷۸ دلار و ۷۰ سنت رسید.

بر اساس ابزار «CME FedWatch»، شرط‌بندی برای کاهش نرخ بهره فدرال رزرو ایالات‌ متحده به دنبال داده‌های تورم سردتر تقویت شده است و معامله‌گران هم‌اکنون با احتمال ۸۸ درصدی برای کاهش سیاست پولی در ماه مارس قیمت‌گذاری می‌کنند. نرخ‌های بهره پایین‌تر، هزینه فرصت نگهداری شمش بدون بازده را کاهش می‌دهد.

شاخص دلار در روز گذشته ۰.۱ درصد کاهش یافت که بدترین عملکرد سالانه خود را طی سه سال اخیر تجربه کرد و جذابیت طلا را برای دیگر دارندگان ارز افزایش داد.

داده‌ها نشان داد که واردات خالص طلای چین از طریق هنگ‌کنگ در ماه نوامبر ۲۰۲۳ نسبت به ماه قبل از آن، حدود ۳۷ درصد افزایش یافته است.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای نقره با ۰.۲ درصد افزایش، به ۲۳ دلار و ۸۳ سنت در هر اونس رسید. پلاتین در یک هزار و دو دلار و ۵۰ سنت در هر اونس ثابت باقی ماند اما پالادیوم ۰.۱ درصد افزایش یافت و به یک هزار و ۱۳۳ دلار و ۷۳ سنت رسید.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.