جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 3 May , 2024 ساعت ×
قیمت طلای جهانی در سایه سقوط
14 شهریور 1402 - 16:37
شناسه : 35757
قیمت طلا امروز سه‌شنبه 14 شهریور ماه در حالی کاهش یافت که سرمایه‌گذاران منتظر نشانه‌های بیشتری در مورد وضعیت اقتصاد ایالات‌ متحده آمریکا پیش از نشست فدرال رزرو در ماه جاری میلادی بودند.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش «فلزات‌نیوز»، قیمت طلا با ثابت‌ ماندن دلار در نزدیکی بالاترین سطح اخیر کاهش یافت؛ اگرچه بازارها به دنبال نشانه‌های بیشتر در مسیر سیاست‌گذاری فدرال رزرو ایالات‌ متحده پس از توقف گسترده نرخ بهره در این ماه بودند.

بهای هر اونس طلا با یک درصد کاهش، به یک هزار و ۹۳۷ دلار رسید؛ در حالی که روز جمعه و پیش از تعطیلات آخر هفته، به بالاترین سطح یک ماهه رسیده بود. طلای آمریکا نیز با ۰.۰۵ درصد کاهش، یک هزار و به ۹۳۸ دلار قیمت‌گذاری شد.

بر اساس ابزار «CME FedWatch»، معامله‌گران احتمال ۹۳ درصدی را دارند که نرخ بهره فدرال رزرو در جلسه این ماه بدون تغییر باقی بماند و حدود ۶۰ درصد احتمال دارد که نرخ‌ها در سطح فعلی باقی بماند.

یک نظرسنجی نشان داد که روحیه سرمایه‌گذاران در منطقه یورو در ابتدای ماه سپتامبر، بیش از حد انتظار کاهش یافت زیرا ضعف اقتصادی آلمان، همچنان عامل اصلی فشار بر منطقه بود.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۱ درصد کاهش، به ۲۳ دلار و ۹۴ سنت و پلاتین با ۰.۶ درصد کاهش، به ۹۴۸ دلار و ۲۰ سنت رسید. بهای پالادیوم نیز بدون تغییر در یک هزار و ۲۲۱ دلار و ۴۵ سنت ثابت باقی ماند.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.