چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
قیمت نفت در بازار امروز با سقوط مواجه شد
28 تیر 1401 - 15:21
شناسه : 30502
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز در تاریخ 28 تیرماه 1401 با ۴۶ سنت معادل ۰.۴۳ درصد کاهش، تا ۱۰۵ دلار و ۸۱ سنت افت کرد.
ارسال توسط : منبع : کالا خبر
پ
پ

به گزارش اخبار فلزات، به نقل از رویترز، کاهش ارزش دلار و انتظار افزایش کمتر از حد انتظار نرخ بهره فدرال ‌رزرو آمریکا باعث افزایش ۵ دلاری قیمت نفت در روز گذشته شد، با این‌حال نفت امروز کمی کاهش قیمت داشت.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۴۶ سنت معادل ۰.۴۳ درصد کاهش به ۱۰۵ دلار و ۸۱ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۲۸ سنت معادل ۰.۲۷ درصد کاهش، ۱۰۲ دلار و ۳۲ سنت معامله می‌شود که در همین راستا هر دوی این شاخص‌های نفتی ۵ درصد طی یک هفته کاهش قیمت داشتند.

قیمت نفت به‌علت نگرانی در مورد عرضه ازیک‌ طرف و احتمال رکود اقتصاد دنیا از طرف دیگر در نوسان است. تحریم‌های غربی علیه نفت خام و محصولات نفتی روسیه جریان تجارت به پالایشگاه‌ها و مصرف‌کنندگان نهایی را مختل کرده است و از طرفی، این نگرانی مطرح است که تلاش‌ بانک‌های مرکزی دنیا برای مهار تورم باعث رکود اقتصاد شده و تقاضا برای سوخت را در آینده پایین بیاورد.

طبق گفته مقامات فدرال رزرو آمریکا، این بانک در اجلاس آینده خود در ۲۶ و ۲۷ ژوئیه تنها ۷۵ واحد نرخ بهره را بالا خواهد برد. بدین ترتیب احتمال رکود اقتصاد که تقاضا برای سوخت را پایین می‌آورد کمتر خواهد شد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.