چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
آینده قیمت نفت در محدوده ۶۰ دلار است
24 فروردین 1400 - 16:42
شناسه : 10427
طبق آخرین برآوردهای بانک مورگان استنلی، قیمت نفت طی تابستان امسال در محدوده ۶۰ دلار برای هر بشکه باقی می‌ماند.
ارسال توسط : منبع : شرکت ملی نفت ایران
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، بانک آمریکایی مورگان استنلی در تازه‌ترین گزارش خود، برآورد پیشین خود را درباره قیمت نفت کاهش داد و اعلام کرد که قیمت نفت طی تابستان امسال در محدوده ۶۵ تا ۷۰ دلار برای هر بشکه باقی می‌ماند. این بانک در برآورد پیشین خود، قیمت نفت را حدود ۷۰ دلار برای هر بشکه و گاهی اوقات اندکی بالاتر از آن اعلام کرده بود.

مورگان استنلی دلیل تغییر برآورد را افزایش فعالیت‌های حفاری آمریکا و بازگشت احتمالی عرضه نفت ایران برشمرد. این بانک آمریکایی بر این باور است که احیای فعالیت حفاری آمریکا و بازگشت نفت ایران به بازار، دو عاملی مهم برای محدود شدن روند افزایش قیمت‌ها محسوب می‌شود.

بر اساس آمار منتشر شده در این بانک آمریکایی، ذخیره‌سازی‌های نفت همچنان در حال کاهش است و بهبود حمل‌ونقل ادامه دارد. این در حالی است که تاثیر بازگشت احتمالی نفت ایران به بازارهای جهانی و افزایش فعالیت صنعت حفاری آمریکا بر قیمت‌ها، بیشتر از برآورد پیشین تحلیل‌گرانِ مورگان استنلی خواهد بود.

طبق گزارشات پیش‌بینی شده این مجموعه تا پایان ماه فوریه (پایان سه ماهه سوم سال ۲۰۲۱)، نفت برنت به ۷۰ دلار برای هر بشکه می‌رسد که نشانه بهبود یافتن بیشتر بازار است.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.